Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av garinge
Jahaja skrev:Självriskeliminering är väl förikryssat på släp men inte på bilar, åtminstone är det så på Statoil.
när jag hyrde bil på okq8 för ett par månader sen så var självrisk eliminering redan valt när jag skulle hämta nycklarna , verkar vara standard och det är väl fördel för kunden när/om det händer något :)
av S80_140HK
Jag har hyrt massor med bilar genom Hertz och aldrig tagit självriskeliminering. Snålt kan tyckas men...."Det händer inte mig". Tills en dag när min sambo ringde strax efter att hon hade åkt till jobbet, den spritt nya, Hertz-V60n satt rätt ut i skogen. Otroligt nog helt utan skador, iallafall där den stod då. Dessvärre blev det skador vid bärgningen. :evil:

Det blev dyrt. Mitt tips är att alltid ta elimineringen. Samt, om någon annan än den som står på kontraktet ska köra bilen, så ska den personen stå med som "medförare" eller nått sånt. Annars gäller elimineringen inte ändå.
av mikael_81
Rasanbell skrev:Hej, hyrde en volvo v60 idag och någon idiot har repat och bucklat in högra sido skärmen. Finns inga kameror där och personen flydde från platsen. Hyrde bilen genom min försäkring (folksam) hos OKQ8. Nu är min fråga, hur mycket tror ni jag måste pröjsa för skadan??
Jag la oturligtvis inte någon skadeförsäkring....
Sist jag hyrde bil via min försäkring (volvia) var villkoren för självrisken samma som jag haft på min egen bils försäkring! Men kolla kontraktet.

mvh Mikael
av Rasanbell
Så min försäkring kommer inte täcka skadorna ??:-/ . Måste jag stå för vagnskadan som är 12500 i detta fall? :(
Användarvisningsbild
av SvenB
Troligen, men tala med hyrfirman.
av Lövet
Det står tydligt på kontraktet hur stor självrisken är. Är det inte bättre att titta där istället för att vi ska gissa?

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Kamremsdrev vevaxel

Sant, då lär det inte få plats ng[…]