Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte göra en liten undersökning!

Har ni haft nagra problem med era 2.0D (utöver slitage)?

Om jag inte har fel fick MY2010 en facelift, atminstone ny ratt, och annan Volvo-loga i fronten, men vad finns det mer för skillnader? Är det värt att leta upp en 2.0D MY2010 istället för att ta en tidigare?

Hur langt har de rullat?

Vad finns det för typiska problem/svagheter som man ska titta efter pa bilar med 20-25 000 mil och mer?

God Jul!
24k intervall på kamrem, kolla så den är bytt.

Kan tyvärr inte svara på hur bilen sköter sig då jag bara kört min i ca 1k mil.

Vad jag läst är det en pålitlig motor med relativt billig service. 2k/1år intervall.

Knakar i inredningen på min 2009, strulande lås på bagageluckan. Trasig radar till driver support
Senast redigerad av 1 Kimmen90, redigerad totalt 0 gånger.
Är nöjd med min v70 2.0d med 25k mil på mätaren. har inte haft några större bekymmer med den under det halvår som jag ägt den, har åtgärdat en kabel som gått av i a-stolpen var bara att hänga av dörren och löda i hop kabeln. Tidigare ägaren fick bytt ut svänghjulet, kopplingen, uttrampningslagret och slavcylindern, vid 21k mil.
Motorn är ju inte direkt ett kraft-paket men tar mig från punk a till b med en relativt låg förbrukning (färddator visar 5.1 l/100km , fast i verkligheten ligger den på runt 5.6l/100km.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]