- lör 26 dec 2015, 22:18
Jag vet såklart inet vad du har för uppfattning om polisen och vad de gör för jobb och din lokala polis kanske hänger på fiket hela dagarna, vad vet jag. Här i stan är då polisen uppskattad av de flesta och de gör sitt jobb trots att de är underbemannade, och småbrott tycker då jag inet polisen ska ägna sig åt, och det ska avskrivas direkt, dok så är det bra att anmäla, och som sagt idag kan det göras via nätet och man slipper störa pólisen i onödan, och det är väl bara för dig att skriva att torkararmen är snodd/avbruten el vad det nu är, varför ska du krångla till allt hela tiden.
Eller så skippar du anmälan helt enkelt
llesrof skrev:Mabuse skrev:Jag missunnar inte polisen en god fika. De funkar som oss andra, det vill säga de funkar bättre när de fått bra fika.Droopy skrev:... de har viktigare saker att ta hand om.Som typ hämta fikabröd på det lokala bageriet...
Jag försöker göra en polisanmälan via nätet nu. Det går sisådär. Jag får tre val:
- Stöld från eller av fordon
- Annan stöld, förlust, inbrott och inbrottsförsök
- Kontokortsbedrägeri
Inget av dessa passar inledningsvis och ännu sämre om man går vidare. Med andra ord så vill de inte att man via nätet anmäler denna typ av brott.
Jag vet såklart inet vad du har för uppfattning om polisen och vad de gör för jobb och din lokala polis kanske hänger på fiket hela dagarna, vad vet jag. Här i stan är då polisen uppskattad av de flesta och de gör sitt jobb trots att de är underbemannade, och småbrott tycker då jag inet polisen ska ägna sig åt, och det ska avskrivas direkt, dok så är det bra att anmäla, och som sagt idag kan det göras via nätet och man slipper störa pólisen i onödan, och det är väl bara för dig att skriva att torkararmen är snodd/avbruten el vad det nu är, varför ska du krångla till allt hela tiden.
Eller så skippar du anmälan helt enkelt