Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av minus
Hej,
Jag har en V70 Classic 2016 med mörk skinninredning. Noterade idag när jag dammsög den att det blivit små, små sprickor i skinnet i sömmarna på sittdelen i förarsätet. Man kan se antydningar till detta även på passagerarsätet.
Är det ren otur på min bil eller detta får man räkna med? Bilen har bara gått 570 mil....
borde man reklamera eller bättre o vänta o se om det blir värre? Jag har nästan 2 års garanti kvar...känns ganska olustigt...

Tack på förhand för input.
Mvh Niklas
Bilagor
image.jpeg
Bild sätet
image.jpeg (1.36 MiB) Visad 402 gånger
av Droopy
sådär ser mina ORE säten ut på min 12a ochså, såg det direkt jag köpte bilen och det har inte blivit värre efter 5000mil, ser ut som små, små sprickor, just i sömmen. Har aldrig brytt mig då det inte blivit värre, och stolarna är aldrig smörjd med en massa goja och så. Avtorkat med vatten och en MF duk ett par/tre gånger om året.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Mina ser också ut så my 13 men jag kan rekommendera att rengöra och smörja ibland.
Känns som nytt efteråt.
Kör med leathemaster vilka jag har för mig tillverkar volvos läderbehandling.
av Daniel73
Så ser mina ut också, misstänker att det ska vara så. Minskar belastningen på stygnen över tid då man använder grövre nål än tråd.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]