...

Moderator: Moderatorer

[youtube]0iGAUJ44Ki8[/youtube]

Lite bättre trafikdissiplin här!
Jag har fyllt rikligt med blinkersolja innan den här resan! :lol:

Första scenen är när vi passerar den här olyckan:
http://www.t-online.de/nachrichten/pano ... perrt.html

I andra scenen kommer det en snygg bil i högre fart än mig :)

I tredje scenen är jag dels impad över hur fort en smart kan köra och dels impad över hur dålig beläggningen är när man passerar Halle-Leipzig Flughafen.
Men väldigt vad du håller dig i mittfilen.. även när det är tomt en stund till höger.. Det gillar väl inte Tyskarna? ;)
jwiss: Skidsemester på G?

Jo visst är det bättre disciplin men de är sådär på att nyttja innerfilen när det går samt att som "hemma" går en del in för tidigt efter en omkörning. Men mycket bättre över lag iaf :) Samt att det finns bra mycket fler som har koll på DRL, trasig belysning samt dimljus/halvljus där. Har skämtat om att, "om inte annat vet man när man är tillbaka i Sverige när man ser alla trasiga halvljus, DRL-nissar samt dimljus/halvljus förare" :)
Micce1980 skrev:jwiss: Skidsemester på G?
Nää, inte än :( jul hos svärföräldrar (vilket är helt ok men inte lika roligt som skidåkning. Ska provköra Fichtelberg några timmar imorgon ivf.)
Jo visst är det bättre disciplin men de är sådär på att nyttja innerfilen när det går samt att som "hemma" går en del in för tidigt efter en omkörning. Men mycket bättre över lag iaf :) Samt att det finns bra mycket fler som har koll på DRL, trasig belysning samt dimljus/halvljus där. Har skämtat om att, "om inte annat vet man när man är tillbaka i Sverige när man ser alla trasiga halvljus, DRL-nissar samt dimljus/halvljus förare" :)
Väldigt vanligt att när jag kommer ifatt någon som ligger i mittfilen och börjar blinka vänster byter den framför mig till högerfilen om det går! :) Det ser man sällan här och aldrig i danmark.

Det farligaste man kan göra på autobahn är ju att köra åt fel håll. Näst farligast borde vara att byta fil så jag tror inte det är en bra idé att sicksack mellan filer när folk kan komma i över 200 knyck...
jwiss: Ahh hur kunde jag missa Folgefonna när jag nästan körde Norge runt förra året. Ser skojsig ut :)

Påminner om Zillergrund på väg till Speicher Zillergründl i Österrike
Bilagor
418409_173067586143746_512770107_n.jpg
418409_173067586143746_512770107_n.jpg (40.84 KiB) Visad 568 gånger
Kanske inte har så mycket med julen att göra annat än att jag lyckades få ut det idag. :D

Lite kortare än vanligt då jag försöker hinna med annat och får lite skäll av familjen när jag sitter för länge vid datorn. ;)

[youtube]CB1jnVWuPxM[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=CB1jnVWuPxM
Hehe bättre än Kalle på Julafton :wink: Många som går in tidigt, men det verkar standard, gärna utan blinkers med :)
:D

Jo, speciellt den här årstiden hatar jag det. All dubb och skit som ligger på vägen sprätter ju lätt upp och get ett stenskott i lack eller ruta. :(
Om det sen också skulle hända nått så den framför tvärnitar så är man ju rätt körd också.
  • 1
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • 356

Om man måste lossna en kylarslang för a[…]

Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]