Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av evosex
VolvoBengan skrev:
Jag lämnade in min S60 till den lokala hobbyrecondaren som står i sitt garage och fixar bilar varje dag efter jobbet.
Han körde Lahegas Brightguard från början till slut och jag betalade honom 1.200:- för jobbet.
Då gjorde han bara lacken alltså inget på insidan, men resultatet va precis lika gott som min fars V70 gjord på Mr.Cap!
Alla reopr är borta, lacken är stenhård och jag använder idag aldrig avfettning på bilen ens.
Bor han i Stockholm? ;)
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Nä, Karlstad...

Men har du vägarna förbi så ska jag fixa dig en tid hos honom, han brukar ligga på 3 veckors väntetid.

PM.a mig bara...

Och NEJ, jag har ingen provision :lol:
av OrsonGbg
Var det han som var med i 100 höjdare :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Det vet jag inte, inte helt omöjligt han är lite speciell gällande bilar.
Dock till det positiva för han släpper inte iväg en bil om kunden inte är nöjd till 100% och han är så noga att han t.o.m. står med tandborste och rengör torkarna till lyktorna fram...
Användarvisningsbild
av Svahn
I den första "stora" (dyra) behandlingen på MrCap rengörs klädsel och behandlas samt motorrum får sig en genomgång. Alltså inte bara en lackbehandling.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Okej!
Min polares "STORA" behandling tar han 1.900:-för och då motortvättas utrymmet med diskborste och alla plastdetaljer i motorutrymmet fettas in så det blänker.
Klädseln ångtvättas likaså taket och golven under gummit tvättas med ånga och sanerar bort alla lukter som finns där.
Baggageutrymmet tvättas det oxå med ånga.
Instrumentpanelen och all inredning poleras upp med nåt medel som gör att det blir glansigt och snyggt.

1.900:- fortfarande bra mycket billigare än Mr.Cap m.fl.

Tycker dom tar ut riktiga överpriser, finns faktiskt ingen aneldning till att ta ut så mycket pengar bara för de har ett känt namn i ryggen.
av evosex
Ingen som känner någon bra kille i Stockholmsområdet som ligger bra till i pris då jag inte är sugen på att lägga ut 5 papp på något som ändå måste förnyas typ ett år senare?
Användarvisningsbild
av Loner
Flyttar till bilvårdsforumet!

/L
av Qualia
evosex skrev:Ingen som känner någon bra kille i Stockholmsområdet som ligger bra till i pris då jag inte är sugen på att lägga ut 5 papp på något som ändå måste förnyas typ ett år senare?
Undra jag med, skulle vara bra om någon kunde tipsa.. Dumt att betala för mycket ..
av Lindfalas
Hamster skrev:Hej alla.

Jag var på tefcar och frågade var en lackskyddsbehandling skulle kosta. Första behandlingen 5000 kr där efter 1500kr /år. Jag skulle vilja fråga er som har varit med om är det dyrt eller? Ni som har behandlat era bilar på tefcar var kosta det. Skulle vara bra att få höra in som har lämnat in på andra stället också. Min bil är V70 01 har varit på behandling som ny.

Tack
Låter mycket konstigt.
Tefcar kräver inga återbehandlingar årligen.
1500:- är för en återbahandlig man kan göra under den 5 års period som garantin gäller.
Dock skall man kontrollera bilen varje år, men det är gratis( förutom tvättning som kan behövas)
5000:- låter även det mycket, men det kan beror på vart det ligger i sverige.

Sedan finns det 2 olika tefcar lackskydd.
Ett 12% Teflon lackskydd som man oftast lägger på nya/nyare bilar som ej är äldre än 5 år eller gått mera än 5000 mil.
Sedan har man ett 3% Teflon lackskydd som man lägger på de andra.
Skillnaden på dessa 2 är egentligen bara hållbarheten.

12% håller minst 5 år.
Är klart bättre än resten av lacksydden.

3% håller minst i 18 månader och är givetvis billigare än 12%. Kräver heller inga årliga kontroller.
Är likvärdigt med de bästa lackskydden idag.

Fördelen med Tefcar lackskydd är att du kan tvätta det med vilket avfettning du vill utan att du påverkar det.

Om ni vill känna och se på en Tefcar behandlad bil så kom till Biltema dagen nu på lördag här i Karlstad. Där visar Tefcar upp sig..

Greetz
Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]

Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]