...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Åh ja.. Och då spinner jag vidare på temat... Jag blir glad när folk inser att det kan bli halt när det är kallt och sätter på vinterdäck INNAN första halkan slår till ordentligt. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Blev en ca 50 mil såhär på "lilljulafton" och stötte faktiskt inte på något som sticket ut mer än vilken dag som, skönt det.

Men körde om tre lastbilar på E4:an och när jag var nästan om kom en bil (Audi så klart) började blinka med helljuset i mycket god tid för att jag skulle flytta mig, han var då bredvid lastbilen längst bak. Men när den bakersta lastbilen kunde så gick han ut i ytterfilen och satte på sina mastodontljus i *röven* på Audin :wink: Antar att chauffören var trött på stresspellar men det gjorde mig glad :D

Så om du Chauffören läser detta, GOD JUL
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jepp, riktigt bra faktiskt. Hade en vit v60 på släp från typ uddevalla till grums idag, höll det optimala avståndet hela vägen, ingen sån som bara MÅSTE förbi. Nästan så man saknade den sen
Måste nästan vara något fel på Audi bilarna som gör att många av förarna kör som kråkor, inbjuder bilen till att köra som en kråka? ?:-/
av llesrof
simonhalmstad skrev:Måste nästan vara något fel på Audi bilarna som gör att många av förarna kör som kråkor, inbjuder bilen till att köra som en kråka? ?:-/
Enligt deras senaste reklamfilm så upplever ju förarna att de kör ett rymdskepp. Förarna drabbas alltså av vanföreställningar och psykoser så det kan ju förklara beteendet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
llesrof skrev:
simonhalmstad skrev:Måste nästan vara något fel på Audi bilarna som gör att många av förarna kör som kråkor, inbjuder bilen till att köra som en kråka? ?:-/
Enligt deras senaste reklamfilm så upplever ju förarna att de kör ett rymdskepp. Förarna drabbas alltså av vanföreställningar och psykoser så det kan ju förklara beteendet.
Det förklarar ju en del, föraren vet att rymdskepp har lång stoppsträcka och ville alltså bara mig väl :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Hilmer
På E6 söderut efter Ängelholm i går, två bilar som stod still lite på sniskan och en bärgare längst bak.
Blev förvånad över att de flesta faktiskt gick ner så pass i fart att det var nästan gångfart förbi platsen och alla låg i vänsterfilen.
Jag brukar alltid släppa vid sådana tillfällen, men allt det man läst på senare tid om olyckor och hur lite respekt många har för vägarbetare av alla de slag så blev man faktiskt lite förvånad över att det gick så stillsamt och prydligt tillväga.
Användarvisningsbild
av Allinug
Just kring Ängelholm blir man ofta glad att köra. Det är som att ängelholmarna insett att det inte går snabbare för att man stressar och skyndar, utan de sitter vid ratten och trivs!
Användarvisningsbild
av SRT
Att jag sitter i en bra Volvo S80 med tidigare lika bra 850 och S70 efter en fasansfull tid med Ford bilar.
Användarvisningsbild
av grillchips
Tycker stockholmarna skött sig förvånansvärt bra idag med tanke på mängden snö som kom igår. Bra avstånd mellan bilarna, vettiga hastigeter och inga tokiga utspel. Förutom gubben framför som körde i 70km/h på en påfart, saktar ner till 40km/h (om inte mer) eftersom det låg en traktor i höjd med honom i filen vi skulle ut till. Traktorn bromsade, gubben bromsade, jag bromsade. Högst onödigt.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 36
Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]

Över ett helt år kan du spara massor me[…]