Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nån som har tips på en prisvärd verkstad för inköp samt montering av dragkrok för en s60?

Fick pris på ca 5500:- av Bilia för en fast dragkrok, 7700:- för delbar.
Detta var alltså totalkostnaden för att ta sig ifrån verksatden med en monterad dragkrok.

Nån med andra erfarenheter?
av Teemu
köpte drag till våran V70 på Sandviks bilskrot i Hallstahammar. Ett nytt delbart drag, dock inte Volvo original för lite drygt 3000kr. Monteringen var nga konstigheter heller. Bara några få bultar och sedan inkoppling utav det elektriska. Det följer med bra instruktioner för både det mekaniska och det elektriska.

/Teemu
Användarvisningsbild
av Kostas
Jag köpte ett fast till min V70N för ca 2500:- Monterade själv utan vare sig specialverktyg, billyft eller pallbockar. Tog en dag men då var jag noggrann. Inte svårt i alla fall.. O jag är inte speciellt van att skruva med bilar
Användarvisningsbild
av ER
Slängde på min fasta krok på ca 4-5 timmar på S60:n, inga problem då allt var föredömligt enkelt och tom. markerat var och hur man skall skära ut i stötfångaren. Elen var en enkel kontaktdon under vänster bakljus. Kostnad:3300kr för nya grejer och regbes.
av f_palsson
Hej,

Jag har inte varit ute och kollat på bilen så detta inlägg skrivs helt utan bakgrundskoll.

Om man ska skära i plasten... Är det i några synliga delar?

/ F
av Teemu
inte på det draget till V70 som jag köpte via Sandviks bilskrot - fast det var inget Volvo original. Då fick man ta ur lite på den svarta delen allra längst ner under bilen.
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
f_palsson skrev:Hej,

Jag har inte varit ute och kollat på bilen så detta inlägg skrivs helt utan bakgrundskoll.

Om man ska skära i plasten... Är det i några synliga delar?

/ F
för montering av fast krok får man såga upp en liten halv måne längst ner på stötfångaren ( är markerat på bak sidan precis vad du ska skära )

för delbart drag tror jag inte man behöver göra något

om du ska köpa en begagnad krok tänck på att det skiljer på bilar med nivåreglerin
Användarvisningsbild
av CarMan
en volvohandlare i en mindre stad är altid billigare än dom i storstäderna, Man kan käna många tusen på att åka 10 mil

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]