Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Hamster
Hej alla.

Jag var på tefcar och frågade var en lackskyddsbehandling skulle kosta. Första behandlingen 5000 kr där efter 1500kr /år. Jag skulle vilja fråga er som har varit med om är det dyrt eller? Ni som har behandlat era bilar på tefcar var kosta det. Skulle vara bra att få höra in som har lämnat in på andra stället också. Min bil är V70 01 har varit på behandling som ny.

Tack
Användarvisningsbild
av Svahn
Jag har använt mig av MrCap. Kan tyckas svettigt med 5000:- för den första behandlingen, men skall man ha kvar bilen ett tag så tycker jag att det är väl investerade pengar. Min svarta v70 var bara att spola av, behövde bara svampa av den om den var mycket smutsig. Även efter 1 år så var det en bra yta på bilen.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Nja... jag tycker det verkar lite väl dyrt med 5.000:- om man ska behöva göra en återbehandling varje år.

Finns billigare alternativ som t.ex. Lahegas Brightguard som du kan få förseglad din bil med för runt 1.500:-, sen gör du även där en återbehandling varje år för runt 1.200:-

Så en grundbehandling för först 5.000:- som sen måste underhållas varje år är inget bra alternativ enligt mig.

Jag har på alla mina bilar kört med Lahegas Brightguard med utmärkt resultat, och dessutom billigare än Tefcar...
av evosex
Vart i Stockholm kan man få Lahega fixat på bilen?
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Gå in på http://www.lahega.se där ska du kunna hitta nån firma som gör det tror jag...
Användarvisningsbild
av Octopussy
Varför inte göra det själv?
av evosex
Har varken utrustningen eller kunskapen att göra det lika bra som ett proffs
Användarvisningsbild
av camaro69
Kan rekommendera Ditec.

Bilen blir i kanonskick. Nästan bättre än ny.

:D
av evosex
Jag körde en ditec på min förra bil för 5000:- och där fick man inte bort alla tvättrepor som man lovade. Återbehandling för 1500:- var 18:e månad.

Så då kan jag lika gärna köra Lahega för 1500:- känns det som....
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Min far lämnade in sin V70 till Mr.Cap och gjorde deras "stora" paket.
Han blev nöjd med resultatet och betalade 6.250:- för allt.

Jag lämnade in min S60 till den lokala hobbyrecondaren som står i sitt garage och fixar bilar varje dag efter jobbet.
Han körde Lahegas Brightguard från början till slut och jag betalade honom 1.200:- för jobbet.
Då gjorde han bara lacken alltså inget på insidan, men resultatet va precis lika gott som min fars V70 gjord på Mr.Cap!
Alla reopr är borta, lacken är stenhård och jag använder idag aldrig avfettning på bilen ens.

Så Mr.Cap, Ditec, Tefcar och andra är säkert enormt bra lackskydd med resultat som sträcker sig långt, MEN kan man få samma resultat för 4-5 tusen kronor MINDRE så är det inte svårt att välja märke...
Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

Den som löser livslängdsproblemet hos […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]

Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]