Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
fitur skrev:
Verkligen till hjälp. Tack! Din sökning listade bilar lite ovanför min budget, men jag hittade denna:
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v50/5 ... qyuje3ujQA_!

Verkar den OK? Classic Momentum ska väl vara samma motortyp som du beskriver?
Verkar helt okej. På bilden står den på vinterhjul, se till att få med sommarhjulen också. Originalhjulen på V50 Classic är snygga. :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
V50 classic låter perfekt för dig tycker jag, motortyp är väl egentligen inte viktigt, men det kanske inte fanns så många olika att välja på i classic utförande. Det är en säker bil, bra andrahandsvärde och ett mycket bra ekonomiskt alternativ om du jämför med nyare bilar oavsett finansieringsform.
Användarvisningsbild
av P210
HVTH skrev:USB för att ladda telefonen köper du lättast en adapter som du kopplar in i 12V uttaget.
Laddning går som sagt att lösa med en lös plugg;
Bild
Strömma musik däremot går inte förrän 2011 i V50, däremot kan äldre bilar ha AUX/USB uttag i botten på mittkonsolens bakre fack.
av Lövet
Ekonomiskt sett är det bättre att köpa en D2 med 15.000 mil på mätaren än en 10.000 milare. Lägre inköpspris och det dyra kamremsbytet redan gjort. Skulle också föredra D2 framförallt 1.6d. Bättre filterkonstruktion på D2.
Användarvisningsbild
av milktrucker
En barnfamilj med barnvagn bör minst ha en V70 i storlek.
BT-handsfree finns som tillbehör om det inte redan sinns i bilen så det är väldigt lätt att lösa på volvo. Du behöver antagligen någon typ av brodit-hållare till luren?
Så egentligen funkar precis vilken bil som helst
Du kan köpa vilken volvo som helst med backsensorer, även att de lägger av till o från.
En V70 är ett säkert kort, allt beroende på hur mycket pengar man vill lägga på en bil.
Jag lägger hellre pengar på viktigare saker än att åka nyaste bilen. För vad kan en ny bil som inte en gammal bil kan?
av Lövet
V70 är klart dyrare både i inköp och drift och jag kan omöjligen se att man tvingat måste ha så stor bil bara för att man har små barn. Jag åkte E91 och senare V60 med två småbarn och det gick alldeles utmärkt. V50 har större bagage än båda.
Användarvisningsbild
av joel80
Har V60 med småbarn och klarar oss bra.. Vissa långresor blir det väldigt fullt.. Men det funkar.
Skulle vi ha behov av mer plats skulle vi köpa takbox till den.
av fitur
Tack för alla snabba svar. Jag uppskattar hjälpen och fick chans att ta till era tips. Det hjälpte verkligen.
Det slutade med denna: http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v50/5 ... qyuje3ujQA_!#
"Prutade" till mig lite lägre pris på en extraförsäkring, annars det som står på sidan. Kunde inte påverka slutpriset då det redan var "under marknadspris".

EDIT: Länken fungerar inte längre.
Det blev en 2012 års V50 D2, silvermetallic med skinnklädsel, tonade bakrutor, elhissar, bluetooth, xenon-ljus, 6-växlad manuell låda och lite annan krimskrams. Jag är nöjd.

Tog för övrigt hänsyn till tipsen om V70 men efter att ha kollat in en 2008-modell de hade på lager, konstaterade vi att utrymmet var med än vi anser att vi behöver.

Under testrundan blev jag uppmanad att stänga av helljuset minst 5 ggr. Hade bara igång halvljusen... kan det bero på Xenon-lyktorna?
Märkte även att "Okay Google" röstkommando inte riktigt fungerar då telefonen slår över till bilens mikrofon som i det läget är avstängd. Det är dock inget större problem. Allt annat var finemang.

Så än en gång. Tack!
Användarvisningsbild
av SvenB
Fick du med sommarhjulen som i orginal skall vara Spider 17 tum. Förmodar att det var bilen i Länna, eftersom den annonsen är borttagen. Lycka till med bilen. :)
av MatsO
P210 skrev: Strömma musik däremot går inte förrän 2011 i V50, däremot kan äldre bilar ha AUX/USB uttag i botten på mittkonsolens bakre fack.
MY-12 hävdar jag. Har en MY-11 med high performance och den kan inte strömma. Waze kan skicka ljud men det går inte att köra musikspelning

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det