Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Borde stå i Haynes verkstadshandbok. Kollar det när jag kommer hem, så återkommer jag med svar i morrn. Good enough? :D
Loterus skrev:andra cylindern frammifrån på en 16ventilare? och styr den någonting?

Mvh Ronny
knack eller temgivare skulle jag gissa på. har du bild på den?
utan tempsensor kommer motorn tro det är -40 i motorn och ösa in soppa. vilket kommer sura bilen.
av Loterus
Bild

det är givarn.. sitter under andra insuget frammifrån..
en gul/svart och en gul/vit kabel kommer till den..

Såg att båda kablarna är av en bit frammåt i härvan efter jag lekt rambo med avbitarn när jag rensa ur överflöd från kabelhärvan :lol:

och om den styr bränsle tillförseln så skulle det förklara varför tomgången är väldans hög och min besvikenhet för motorn efter o ha kört den på en bil som väger knapt 700kg.. för den käns inte så himla pigg..

och den drar något otroligt med soppa :roll:

SÅ jag skulle vara otroligt taksam om någon vänligsjäl kunde säga vart dom två sladdarna ska någonstans.. har tittat i verkstadsbokens schema men den är på finska och finnars ord för bil prylar är jag inte så het på även om jag pratar finska annars :oops:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det där ser ut som tempgivaren till instrumentet, den till bränslesystemet har samma typ av kontaktstycke som insprutarna.
Knackgivaren sitter i blocket mad en skruv rakt igenom.
av Loterus
jo nu när man kollar efter i schemat så hitta jag givarn för instrument och den har samma färg på sladdarna..
Det förklarar varför jag klipte av dom då..

Blir o leta efter felet någon annanstans då..

tack för hjälpen

Det säljs i princip inga fyrhjulsdrivna diese[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]