Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Nej jag tycker inte det låter normalt, Skulle gissa på att din generator behöver nog en översyn och även laddningsregulatorn. Den sitter på generatorn om jag mins rätt.
Min bil har stabilt ljus inget blinkade eller något sådant och den ligger och laddar stadiga 14,4 volt på ett ungefär, men nu är ju min generator nyrenoverad.
av PetEri
DayDreamer skrev:Nej jag tycker inte det låter normalt, Skulle gissa på att din generator behöver nog en översyn och även laddningsregulatorn. Den sitter på generatorn om jag mins rätt.
Min bil har stabilt ljus inget blinkade eller något sådant och den ligger och laddar stadiga 14,4 volt på ett ungefär, men nu är ju min generator nyrenoverad.
Jag köper allt du säger. Vad kostade det att renovera din generator och gick dom igenom den helt och hållet? Det är renovering eller nytt som gäller, om jag behöver göra nåt åt detta. Tänker inte köpa nån generator i okänt skick på skroten!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
PetEri skrev:Jag köper allt du säger. Vad kostade det att renovera din generator och gick dom igenom den helt och hållet? Det är renovering eller nytt som gäller, om jag behöver göra nåt åt detta. Tänker inte köpa nån generator i okänt skick på skroten!
Nu var ju min generator redan renoverad när jag köpte bilen så något pris kan jag tyvärr inte ge dig. Biltema säljer generatorer men dom passar bara s/v70 fram till årsmodell 98 inte viste jag att det skiljer på generatorn på senare modeller ?:-/ Synd det för dom skulle ha 1499kr för en helt ny generator men det är sällan det är generatorn som det är fel på utan oftast brukar det vara kolen eller laddningsregulatorn som ger sig.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är vääääldigt vanligt att de tidiga bilarna med vvt (som då också fick nya aggregatdrivningen) har pulserande ljus. Jag har hittils bara sett en som inte pulserat, och det var efter att jag bytt generatorn. (Axeln gick av)

Gissar på att nåt i diodbryggan är undermåligt/sämre än vanligt.

Jag köpte på ebay, ca 1500kr och uppåt. Köpte den billigaste och den har nu rullat några 1000 mil iaf, så långt är det inte några problem iaf
av Kena
TommyP86 skrev:Det är vääääldigt vanligt att de tidiga bilarna med vvt (som då också fick nya aggregatdrivningen) har pulserande ljus. Jag har hittils bara sett en som inte pulserat, och det var efter att jag bytt generatorn. (Axeln gick av)

Jag köpte på ebay, ca 1500kr och uppåt. Köpte den billigaste och den har nu rullat några 1000 mil iaf, så långt är det inte några problem iaf
Haha, ja då kan man väl säga att det inte är okej fast normalt. Inget som är trasigt ivf
av PetEri
TommyP86 skrev:Det är vääääldigt vanligt att de tidiga bilarna med vvt (som då också fick nya aggregatdrivningen) har pulserande ljus. Jag har hittils bara sett en som inte pulserat, och det var efter att jag bytt generatorn. (Axeln gick av)

VVT?
Jag funderar på en Bosch generator från Mister-Auto, om det blir nyköp..
av MickeM
Hej.

VVT =Variable Valve Timing.
Tillåter att kamen ligger lite före eller efter beroende på motorvarvtal och belastning.
Kom under -99 tillsammans med elektroniska gasspjället.

Jag skulle hellre dra framljusen över relä, än att byta generator som fungerar.
Dvs att strömbrytaren inne bara drar ett relä, som tänder ljusen, om pulserandet frambringar illamående eller liknande.

Är det förresten lika på helljuset?

Micke.
av PetEri
Kena skrev:

Haha, ja då kan man väl säga att det inte är okej fast normalt. Inget som är trasigt ivf
En normal defekt (barnsjukdom) som inte är okej, så skulle jag sammanfatta det hela..

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]