Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AllramEest
På tre av fyra av dagens resor finns inga start- och stoppadresser med i körjournalen. Positionerna visas på kartbilden, men eftersom det inte går att zooma in speciellt bra är det inte till någon nytta. Är det någon som har upplevt liknande problem? Jag har aldrig råkat ut för det tidigare.
Användarvisningsbild
av joel80
Hm.. Jag har haft samma skit nu sen eftermiddagen den 17:e! Alltså bara ? på adress.
Man får ha bra minne för att skriva körjournalen. :evil:

Någon som kontaktat voc-supporten?
av guinness
Jag pratade precis med supporten, det är en driftstörning som dom felsöker sedan i fredags
Enl personen på supporten så trodde dom att adresserna finns i systemet men dom visas ej,
han bad mig dock hålla reda på resorna ifall dom skulle försvinna...

Edit: nu verkar något vara på gång..
voc service.JPG
voc service.JPG (29.74 KiB) Visad 284 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Vad har ni för telefoner? Jag använder en LG4...

Jag fick svaret av Voc-support att jag behövde åka till min Servicetekniker som fick skapa en felrapport.. Nu mailade han och undrade lite om vad jag hade för mobil mm.. Kan ni svara på samma sak så kan jag ge ännu mer info:

Vilken telefon har kund?

Vilken mjukvara?

har man uppdaterat något?

Har ni testat med andra telefoner?

Alltså om vi har samma fel på massa olika mobiler är det ju inte mobilernas fel.
av konig
Eftersom det inte fungerar på minvolvo.se heller har det knappast något att göra med vilken mobil man har.
Körjournalen ligger på Volvos servrar och det är där felet finns, inte i mobilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Mja.. när jag påstått samma sak om andra saker som inte fungerat förut så har dom hävdat att hemsidan speglar det som mobilen "tankat ner". Så utan mobil som "grund" funkar inte sidan. Hur mycket jag tror på det och hur man i såfall kan bygga ett system som bygger på nått sånt vet jag inte riktigt vad jag ska säga om...

Men i allafall vore det intressant om man fick reda på vad andra har för mobil.. Bara för sakens skull och så dom kan avskriva den teorin.

Jag har skickat länken till den här diskussionen till min PST... Han kommer troligen kolla den imorrn. :) (Hej hej R!)
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]

Fråga när mer hur många lektion[…]

Nu är det bytt tre uppsättningar. Tv&ari[…]