NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sinon2266123
Hej

Är inne på att köpa en volvo v50 2005 men jag har bara en fråga om en sak. Frågan är om man kan köpa en sterio från en nyare modell med inbygd aux?
Vet att man kan köpa addaptrar som man kopplar in som en cd växlare. Men vill inte ha en sådan lösning.
Iallafall kan man sätta i en nyare modells sterio med aux i en volvo v50 2005?

/Simon
av timebandit
sinon2266123 skrev:Hej

Är inne på att köpa en volvo v50 2005 men jag har bara en fråga om en sak. Frågan är om man kan köpa en sterio från en nyare modell med inbygd aux?
Vet att man kan köpa addaptrar som man kopplar in som en cd växlare. Men vill inte ha en sådan lösning.

/Simon
Kort svar, nej.

Långt svar: Nja, kanske. Men frågan är vilka funktioner som kommer fungera och inte. Mjukvara å annat måste programmeras om. Stereon är kodad mot bilen osv osv.
Men tror dessvärre inte det fungerar ändå.
av sinon2266123
timebandit skrev:
sinon2266123 skrev:Hej

/Simon
Kort svar, nej.

Långt svar: Nja, kanske. Men frågan är vilka funktioner som kommer fungera och inte. Mjukvara å annat måste programmeras om. Stereon är kodad mot bilen osv osv.
Men tror dessvärre inte det fungerar ändå.
Tack för snabbt svar
av Miinan
Helt ärligt, systemet dom gjort på V50in tycker jag är tragiskt dåligt. Läste i några trådar för ett bra tag sen, och ska du "byta upp dig" så var du väl tvungen att byta hela kabelstammen osv.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Miinan skrev:Helt ärligt, systemet dom gjort på V50in tycker jag är tragiskt dåligt. Läste i några trådar för ett bra tag sen, och ska du "byta upp dig" så var du väl tvungen att byta hela kabelstammen osv.

Mjo det är ju så för att de ska sälja högre paket. Gillar inte heller det men det är ett smart drag, tyvärr :)
av timebandit
Ett smartare drag vore ju att göra så att det går att uppgradera men bra via dom. Tror många hade betalat bra för aux/mp3 osv.
Men att låsa oss ute helt är ju bara skräp.
av Wilcan
Jag köpte en belkin fm sändare efter en massa letande osv efter en bra lösning. Haft fm-sändare förut dom varit piss. Men denna modellen letar själv upp den bästa frekvensen. Funkar skitbra!
Användarvisningsbild
av Mini_ice
De finns orginal uppgradering USB/iPod från faceliften som kom 08. 90% av kunderna bryr sig nog inte om ljudsystemet, hade preformance och har nu high preformance och är fruktansvärt nöjd med det systemet vs preformance,
timebandit skrev:Ett smartare drag vore ju att göra så att det går att uppgradera men bra via dom. Tror många hade betalat bra för aux/mp3 osv.
Men att låsa oss ute helt är ju bara skräp.
Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]

Injektorer

Jo drar iväg allt som allt 2500-3000:- till x[…]