Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oblige
går det att byta till elstolar med fläktar har elstol på vänster inte på höger gäller xc 70 2013 vet någon tacksam för svar
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det kommer kräva mjukvaruuppgradering i vilket fall, vet intr hur det funkar om du inte har det i specen från början
av Schmoyoho
Om bilen inte har ventilation från fabrik så går det inte över huvud taget, nej. Samma sak gäller även om bilen saknar uppvärmda stolar från fabrik, då går det inte att eftermontera. Inte så att du får en originallösning iallafall. Kanske går om du drar eget kablage och fixar egna strömbrytare.

Anledningen är, om jag minns rätt, att signalerna för ventilationen såväl som uppvärmningen går via något av bilens nätverk och för att det inte finns mjukvara att ladda in för att lägga till till exempel ventilation.

Edit: Här finns det mer information av den eminente itwontstopsnowin: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ated-seats

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]