Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PetEri
Har nyss köpt bilen och vid första mörker körningen så får jag se att belysningen pulsar, alltså belysningen ändrar styrka hela tiden. Nu när jag tittar i dagsljus, så tycker jag att jag ser pulsningen även då. Kollade spänningen med motorn på tomgång, pendlar mellan 13,8-14,05v, ligger under 14v nästan hela tiden. En lite för låg spänning i mina ögon och lite väl svajig kanske. Vad tror ni om detta, generator relaterat?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja skulle kunna vara spänningsregulatorn eller om den heter laddningsregulator iaf den sitter på generatorn om jag inte missminer mig på dessa modeller :)
av PetEri
Kena skrev:Om du läser i instruktionsboken så står det att det är helt normalt :wink:
Helt normalt att belysningen "pulsar".. Vart hittar jag det i instruktionsboken??
Användarvisningsbild
av taxi
Det heter "pulserar", "pulsar" är en felstavad gångstil i snö :D
Min -00 har också pulserande belysning vid tomgång, har varit så i flera år nu. Märks inte under körning.
av PetEri
taxi skrev:Det heter "pulserar", "pulsar" är en felstavad gångstil i snö :D
Min -00 har också pulserande belysning vid tomgång, har varit så i flera år nu. Märks inte under körning.
Hehe okej pulserar. På min V70 upptäckte jag detta under mörkerkörning, ej på tomgång. Och jag anser fortfarande att det inte är normalt. Sitter tydligen en "speciell" remskiva på generatorn har jag läst, kan möjligen också vara en felkälla..
av Kena
Tyvärr så är det nog normalt på den modellen av bil. Min har betett sej så alltid och jag har haft den sedan den gått 7000 mil.
av PetEri
Okej ni säger att det är normalt o.s.v
Pratar vi då om samma sak, det vill säga all belysning på hela bilen, inte bara huvudstrålkastare. Utan instrument belysning och rubbet..
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]