Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PetEri
Är ute efter komplett verkstadsdokumentation. Vad finns att tillgå? Haynes har väl en bok kan jag tro men vad finns mer.. Vad har Volvo verkstaden?
Jasså det var ju ett tråkigt "försäljningstrick" by Haynes.. :(

Och denna Volvo mjukvara är inte tillgänglig för oss vanliga dödliga?

Har vi nåt annat alternativ att tillgå?
Faktiskt måste jag säga att den Haynes handboken jag köpte på Biltema behandlar den "nyare motorn" mer än vad den gör med den gamla motorn och då köpte jag den som behandlar X70 97-00
SubMarine skrev:VIDA innehåller allt du behöver, det är vad verkstaden använder.
Nu pratar vi alltså om VIDA Dice, mjukvaran som används för felkods avläsning? Och den innehåller också Volvos kompletta verkstads handbok? Låter ju ytterst trevligt om så är fallet..
Dice är själva hårdvaruinterfacet som du kopplar till bilens OBD2-uttag samt datorn. VIDA är mjukvaran som du kör på datorn som pratar med Dice:en. VIDA kan alltså läsa felkoder och data från bilen samt innehåller information om hur man byter grejor samt förklarar hur sakerna/systemen i bilen fungerar.
SubMarine skrev:Dice är själva hårdvaruinterfacet som du kopplar till bilens OBD2-uttag samt datorn. VIDA är mjukvaran som du kör på datorn som pratar med Dice:en. VIDA kan alltså läsa felkoder och data från bilen samt innehåller information om hur man byter grejor samt förklarar hur sakerna/systemen i bilen fungerar.
Jag förstår. Låter bra! Prion på inköp av VIDA Dice blev nu högre.. :)

Hej Jag behöver byta ut mina 21" friktio[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]