Moderator: Moderatorer

crille59 skrev:Bytte ut mugghållaren mot en ny belyst mugghållare istället.
Ah, är det fördragen el samt en annan mugghållare? Trodde "bara" man klämde in ljusfördelaren emellan på befintlig mugghållare.

EDIT: Hittade info om det här: http://forums.swedespeed.com/showthread ... ting/page2
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska. Passade också på att tanka, 10:99 kr/l får väl anses som hyfsat bra pris...
Ja det är helt sjukt vad billigt det är med diesel just nu. Aldrig varit med om att etanolen är dyrare än diesel. Ekonomiskt ångrar jag inte att jag sålde 2.5FT:n.
Idag byttes alla tre torkarbladen. Denna gången ska jag ge Biltemas Ultrablade en chans, återstår att se hur länge de håller jämfört med de från Bosch som plockades bort.
Jahaja skrev:
fjohan82 skrev:Fyllt på spolarvätska. Passade också på att tanka, 10:99 kr/l får väl anses som hyfsat bra pris...
Ja det är helt sjukt vad billigt det är med diesel just nu. Aldrig varit med om att etanolen är dyrare än diesel. Ekonomiskt ångrar jag inte att jag sålde 2.5FT:n.
Dags o höja skatten snart då så glädjen blir kortlivad :( får hoppas det vara lite
Det är allt för billigt.. 14-15kr/litern är mer rimligt.. Och sen successivt höja närmsta 10 åren med ca 50-75öre per år. Använda skattepengarna till kraftiga subventioner för elbilar och infrastruktur... och evenuella andra fossilfria bilar. Kanske blir en slant över till bra insatser för solceller också.
Tyvärr så kommer man ju fortsätta tanka bensin ändå, för liten prisskillnad för att motivera att tanka den (i dagsläget) dyrare etanolen, även om bilen känns piggare (oavsett vad Volvo själva säger :p).
Jag tankar etanol i vår V60 T4F även om det skulle bli dyrare än bensinen. Fram till nu har det varit billigare per mil med etanol.. Om dom höjer etanolen vid årsskiftet så blir det typ jämt skägg eller något dyrare per mil med etanol. Det är det klart värt för att dels ha bilen att gå lite bättre och att inte släppa ut lika mycket skit.
  • 1
  • 485
  • 486
  • 487
  • 488
  • 489
  • 1912

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi