Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Söker en bra bilklädsel med god passform som inte kostar en förmögenhet. Någon som har nåt bra tips baserat på egen erfarenhet? Tanken är att prislappen ska ligga på max 1000kr,om möjligt..
Har nyss köpt bilen och vill ju in med en klädsel snarast, innan man törs släppa in familjen i bilen.. :)
Har inte provat med någon klädsel, men Biltema och jula har ju bilklädslar någon av dom borde ju passa. Dom är ju som sagt inte modell anpassade utan det är väl universal på dom klädslarna.
DayDreamer skrev:Har inte provat med någon klädsel, men Biltema och jula har ju bilklädslar någon av dom borde ju passa. Dom är ju som sagt inte modell anpassade utan det är väl universal på dom klädslarna.
Har lite erfarenhet av dessa och kan inte påstå att jag är helt nöjd med passform och kvalitet.. =/
Heh, nej du, du har en 00'a, inte en 80-talare ;)
Du har airbag i ratt, passagerarsidan(går att ta bort lagligt) samt båda framstolarna. Dessutom har du bältessträckare.
92-98 hade mekaniskt utlösare, 99- har elektronisk utlösare, så stolarna från en 92-98 går ej använda i en 99-, och vice versa. (eller går... vill du riskera livet och strunta i airbaggen så går det väl)
Lucif3r skrev:Heh, nej du, du har en 00'a, inte en 80-talare ;)
Du har airbag i ratt, passagerarsidan(går att ta bort lagligt) samt båda framstolarna. Dessutom har du bältessträckare.
92-98 hade mekaniskt utlösare, 99- har elektronisk utlösare, så stolarna från en 92-98 går ej använda i en 99-, och vice versa. (eller går... vill du riskera livet och strunta i airbaggen så går det väl)
Hehe faktum är att jag aldrig haft en så "ny" bil som - 00. :)
Men är du helt säker på detta? Ratten är ju tydligt uppmärkt med airbag logga, på passagerar sidan finns ingen märkning alls. Och jag har hört att passagerar airbag var ett extra tillbehör på V70 generation 1.. Det här är sånt som jag måste ha koll på, då det ska in bilbarnstolar i bilen. Och sitter det dessutom nån form av krutladdningar i stolarna, då är det ju inte direkt lämpligt att klä in stolarna med klädsel..
Brukar stå på panelen ovanför handskfacket SRS-Airbag på passagerarsidan ifall det sitter någon airbag där. Gör det inte det så har du troligtvis ingen airbag på passagerarsidan.
DayDreamer skrev:Brukar stå på panelen ovanför handskfacket SRS-Airbag på passagerarsidan ifall det sitter någon airbag där. Gör det inte det så har du troligtvis ingen airbag på passagerarsidan.
Har nyss kollat manualen till bilen. Det enda som är standard, är airbag i ratten. Passagerar airbag och kuddar i stolarna, är extra tillbehör. Och om det sitter kuddar så ska detta vara tydligt uppmärkt. Ska kolla upp dessa märkningar under dagen..
Om du nu ska ha barnstol i framsätet så kommer jag inte ihåg om du behöver även koppla bort bältessträckaren och sidoairbagen. Att kuddarna i stolarna skulle vara tillbehör har jag svårt att tro när detta är en så ny bil men ska inte säga att det behöver vara så har dock aldrig sett en S/V70 utan stolsairbag. :)
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]