Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
palmqvist skrev:Drag behöver inte besiktigas längre, vet inte om det är bra eller dåligt dock, på förra bilen gick den inte igenom när draget var påsat, kulan hade fel diameter var tillverknings fel. Så nu konrollmätte de kulan på min begäran....
När jag regbesiktigade polestar så muttrade besiktningsgubben om att mitt drag inte fanns med i papprena.
Det behövs ju inte längre tyckte jag. Då sa han inget mer men var märkbart sur resten av besöket.

Många modeller går det inte att se dragets infästningar alls pga kåpor etc.
Så det är ju vettigt att endast kontrollera vid ord besiktning.
av Erac
Thomas1987 skrev:Bild

Hämtade ut min xc70 sport förra torsdagen och mätaren stod på 8km vid leveransen, nu har vi kört 42 mil och är supernöjda!

Snygg bil :)
Användarvisningsbild
av palmqvist
Man behöver väl inte göra plattan i mattan på klinkergolvet i butiken, skämt o sido är väl alltid bra o ta det lite lugnt i början så all smörjning osv kommer igång ordentligt, har du dessutom dubbdäck skall dessa köras in ett par mil
av Erac
palmqvist skrev:Man behöver väl inte göra plattan i mattan på klinkergolvet i butiken, skämt o sido är väl alltid bra o ta det lite lugnt i början så all smörjning osv kommer igång ordentligt, har du dessutom dubbdäck skall dessa köras in ett par mil

tack :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Erac skrev:
palmqvist skrev:Man behöver väl inte göra plattan i mattan på klinkergolvet i butiken, skämt o sido är väl alltid bra o ta det lite lugnt i början så all smörjning osv kommer igång ordentligt, har du dessutom dubbdäck skall dessa köras in ett par mil

Och bromsarna ska köras in. Första tanken diesel tänker i alla fall jag köra lugnt. Sen får vi se hur länge ja kan hålla mig.

Mitt nya åk har i alla fall fått registreringsskyltar idag. Mer kunde ja inte se utifrån och in på verkstaden. Y börjar det på.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Perra83 skrev:
Erac skrev:

Och bromsarna ska köras in. Första tanken diesel tänker i alla fall jag köra lugnt. Sen får vi se hur länge ja kan hålla mig.

Mitt nya åk har i alla fall fått registreringsskyltar idag. Mer kunde ja inte se utifrån och in på verkstaden. Y börjar det på.
Gött då gör du ca 100 mils inkörning är nog rätt lagom, skönt att det händer nått mer bilen [WINKING FACE]
av Nihon
Bilen står hos återförsäljaren, ska hämta ut den 5/1 (någon som vet varför den måste stå så länge innan man får hämta ut, 10 arbetsdagar sa de till mig?)

Är iaf en svart XC70 D4 AWD Summum med VOC, styling paket, tonade rutor och infällda säteskuddar.

Första nybilsköpet för oss så om någon har några tips emottages de tacksamt. Har förstått att man inte behöver köra in motorerna längre samt att bilen inte skall maskintvättas de första månaderna ?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Bilar skall aldrig maskintvättas men det är ju min åsikt :)
Låter som en go bil ta hand om den
Användarvisningsbild
av Perra83
Maskintvätta ska man väl aldrig göra?
Styling och vinterdäck (fälgar) är det lite brist på.
Bättre att vänta tills bilen är komplett innan du hämtar den.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 116

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]