Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sir
Moen skrev:Hade samma problem på min. var trasig termostat förövrigt svindyr och riktigt dryg och byta :cry:
Bytte du själv? Vet att volvo tar ca 5000:- för jobbet oxå 1350:- för termostaten.... Hutlöst!
Du har helt klart en trasig termostat.
Eller egentligen inte.antagligen fungerar den
Helt ok.det är bara tätningsringen som gått sönder..
Därav den låga temperaturen.
Det är en tätning som går sönder,
Det gör att tempen inte går över 50 grader..
Bytte termostaten själv för ett tag sen.sittwr trångt.
Bilagor
20150609_171421.jpg
Svart gummibit som är sönder..
20150609_171421.jpg (1.76 MiB) Visad 473 gånger
av Sir
pommesfrittlund skrev:Du har helt klart en trasig termostat.
Eller egentligen inte.antagligen fungerar den
Helt ok.det är bara tätningsringen som gått sönder..
Därav den låga temperaturen.
Det är en tätning som går sönder,
Det gör att tempen inte går över 50 grader..
Bytte termostaten själv för ett tag sen.sittwr trångt.
Ok kommer ge mig på att byta den själv, så har ja inte brännt 6-7 tusen i onödan iaf om d mot förmodan inte är den.

Tack alla för all input om detta!
av Moen
Sir skrev:
Moen skrev:Hade samma problem på min. var trasig termostat förövrigt svindyr och riktigt dryg och byta :cry:
Bytte du själv? Vet att volvo tar ca 5000:- för jobbet oxå 1350:- för termostaten.... Hutlöst!
Ja jag bytte själv det går men det e trångt. förövrigt hade min samma fel som bilden som finns i tråden Mvh
av Sir
Moen skrev:
Sir skrev:
Ja jag bytte själv det går men det e trångt. förövrigt hade min samma fel som bilden som finns i tråden Mvh
Får inte loss termostathuset, sitter som berget!! Skruvar ihop allt snart o lämnar in istället...
av Moen
är det ifrån stora röret du inte får loss den? jag fuskade lite och skruvade loss dom två torxskruvarna som som håller i lilla röret
av Sir
Moen skrev:är det ifrån stora röret du inte får loss den? jag fuskade lite och skruvade loss dom två torxskruvarna som som håller i lilla röret
Japp, skruvade oxå av d lilla röret till slut men vill sig ändå inte.
av Sir
Sir skrev:
Moen skrev:är det ifrån stora röret du inte får loss den? jag fuskade lite och skruvade loss dom två torxskruvarna som som håller i lilla röret
Japp, skruvade oxå av d lilla röret till slut men vill sig ändå inte.
Får inte loss varken slangen, d lilla röret lr d stora röret.
av Moen
Jag tog aldrig bort det lilla röret från bilen. bytte bara oringen, stora slangen sitter med ett clips som låser fast den. jag tog bort batteriet och hela batteri lådan för o komma åt o dra loss slangen. Har för mig att den satt som fan på det stora röret det e bökigt men det går! har du lossat på skruven som håller termostat huset på plats? enligt verkstadshandboken ska man ta bort egr kylaren men det tycker inte jag är nödvändigt. mvh johan

Testade att ladda när bilen hade stått […]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]