Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordda
Skulle höra om nån har lite tips på något bra och billigt ljudpaket till 240:n. Behöver inte vara nån baslåda. Bara så att man får bort originalljudet som inte har någon bas alls :???:
av Cutlass
6x9 tum ihatthyllan och nya 4-5,25 tum i framdörrarna samt en maskin med 4x30-50 w, brukar finnas som kit hos en del butiker (vet att BRL har sådana för en 1500:-)
av Cutlass
Vet inte exakt vad som e orginal, jag har 5,25 tum från sony och det enda jag stötte på som problem var djupet, fick sättta en distansring för att fönstret skull gå fritt.
Du borde kunna smacka dit 6,5 tum om du vill såga upp dörren mer, men blir det bättre ljud - ??
Personligen skulle jag försöka gör det hela så orginal som möjligt, har sett 6,5 tum inbyggda i en låda där kartfacket sitter längstner på dörren och det tycker jag ser fult ut, men smaken är som......
av Nordda
Tror det blir 4". Men vilken av MDS och BRL är mest prisvärt?
av Cutlass
MDS är mitt val oxå!
av Nordda
Blir nog det om det blir nåt. Får se hur pengarna räcker efter att körkortet är klart. Bara uppkörning kvar nu.

Tack för hjälpen!
av Axeteg
i Volvo 240 sitter det 4" högtalare
av Nordda
Kanske behöver hjälp senare med att koppla in. Men det kanske följer med instruktioner? Jag är ganska försiktig på den biten eftersom brorsans Audi 100 brann upp i vintras när han höll på att koppla sin stereo när han skulle sälja hela bilen. Var bara stereon kvar att göra.
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]