Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Så fick lämna tillbaka mätarna till Biltema bytte dom mot dom vanliga svarta tycker nu att dom vanliga svarta är mycket snyggare än dom jag hade först, nu smälter mätarna in och det är mycket behagligare ljus på dom också. Bilder kommer :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hämtade detta idag till bilen :) Sportluftfilter från JR det första jag ska göra imorgon är att montera det :D
Bild
White skrev:Kommer bli gott dump och insugsljud med det

Nja, det vetefan.. Boxen på 85x70 är väldigt väldämpande till skillnad mot t ex 940, + längre slang mellan turbo och box. Jag kör ju öppet filter på min, och det låter inte speciellt mycket faktiskt. Och det dumpljud som kommer låter mest tomt och ekande.. Inget man raggar brudar med direkt :roll: :lol:
White skrev:Kommer bli gott dump och insugsljud med det, förhoppningsvis en liten aning bättre gasrespons med. :-)-)
Ja får se hur detta kommer att bli jag hör ju redan dumpljudet nu med original luftfilter om jag stänger av stereon låter ganska bra ändå för att bara vara original luftfilter.
Lucif3r skrev:Nja, det vetefan.. Boxen på 85x70 är väldigt väldämpande till skillnad mot t ex 940, + längre slang mellan turbo och box. Jag kör ju öppet filter på min, och det låter inte speciellt mycket faktiskt. Och det dumpljud som kommer låter mest tomt och ekande.. Inget man raggar brudar med direkt :roll: :lol:
Vi får se tycker att det är konstigt att jag hör dumpljudet så bra nu med original filter ?:-/ kanske har något att göra med att jag har större LMM och därmed större rör mellan turbo och LMM efter som det är en 2,5T ?:-/
Så nu är det monterat blev lite skillnad på ljudet åt det positiva hållet och man hör även dumpljudet lagom mycket samt att man hör hur ska man säga ett susande ljud när turbon laddar väldigt trevligt ljud :D 8)
White skrev:Om inte annat så kommer du nog att få en motor som arbetar "lättare", märkte det på min 940 Turbo. Det blev absolut ingen "WOW" effekt men det hörs som att maskinen
arbetar lite lättare, och ändå var jag jäkligt skeptisk mot "sportfilter".
Ja det känns vekligen som att motorn jobbar lättare får se om det gör något på bensin förbrukningen :mrgreen: stod på kartongen att det skulle sänka förbrukningen med upptill 9,6% låter lite för bra för att vara sant.
Så idag lyckades jag iaf att ta ett kort på mätarna från Biltema :) Dom är helt klart snyggare än dom jag hade först. Har bestämt mig för att sätta in oljetrycksmätare och oljetemperaturmätare nu måste jag bara komma på hur jag ska sätta dom på ett snyggt sätt kan kanske få upp bägge mätarna på a-stolpen men risken är att dom hamnar så högt upp så dom blir svåra att se. Men kan ju sätta en till mätare på a-stolpen och den andra kan jag kanske sätta på instrumentbrädan i närheten av dom andra.

Bild

Här ser det ut :lol: ska ta och snygga till dragningen sen när jag fått alla mätare jag vill ha.
Bild
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 252

Du skriver B230. Är det en A eller K och den […]

Högt motorljud

Har en helt ny T6 laddhybrid och upplever att moto[…]

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]