Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Hade istället bytt till en Xc70 o sänkt den, lätt o återställa vid försäljning senare men även det är o häda tycker jag
Användarvisningsbild
av VolvoB20
O jag som hatar all rå knottrig ABS plast på min XC70 som inte tål avfettning, solbleks och inte kan hållas ren, poleras eller vaxas.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Kanske kan få nån o foliera din plast B20
;)
av Daniel73
palmqvist skrev:Hade istället bytt till en Xc70 o sänkt den, lätt o återställa vid försäljning senare men även det är o häda tycker jag
En sänkt xc70 ser bara löjlig ut.
Hela bilen kkmmer att se mysko och tam ut.

Inte ens xc70 Sport är väl sänkt?
Användarvisningsbild
av palmqvist
Inget jag gillar men bättre än tvärtom :), Sporten har lite fastare chassi vet inte om det motsvarar polis chassiet till 100% men delar av det har de knyckt
Senast redigerad av 1 palmqvist, redigerad totalt 0 gånger.
av Daniel73
VolvoB20 skrev:O jag som hatar all rå knottrig ABS plast på min XC70 som inte tål avfettning, solbleks och inte kan hållas ren, poleras eller vaxas.
Ultima trim & tire guard gör underverk, lätt att applicera också.
Det räddar inte blekt plast men det bevarar den och der pärleffekt på plasten=lättvättat.
av Daniel73
palmqvist skrev:Inget jag gillar men bättre än tvärtom :), Sporten har lite fastare chassi vet inte om det motsvarar polis chassiet till 100% men delar av det har de knyckt
Hårdrare dämpare och bussningar i alla fall.

Polischassiet är optimerat för 250kg last, blir nog studsig om man kör den tom.
Polisen har MYCKET prylar i bagaget....
Användarvisningsbild
av MartinS
Det blir lite jobbigt att byta bakskärmarna och infästningarna för hjulupphängningarna.

Det skiljer mycket mellan v70 och xc70, inte som på vw där alltrack i princip är en vanlig passat med plast och lite längre fjädrar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Daniel73 skrev:
VolvoB20 skrev:O jag som hatar all rå knottrig ABS plast på min XC70 som inte tål avfettning, solbleks och inte kan hållas ren, poleras eller vaxas.
Ultima trim & tire guard gör underverk, lätt att applicera också.
Det räddar inte blekt plast men det bevarar den och der pärleffekt på plasten=lättvättat.
Visst men en bra lackonservering håller ju lacken lättvättad i två år, sådant där får man ju slaska med titt som tätt tycker jag.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]