- tor 17 dec 2015, 15:37
#1029615
Hej!
Har varit och tittat på en Volvo V40 1.8 2000 års modell (ej 1.8i GDi) och står i valet och kvalet om jag ska slå till eller ej. Bilen har gått ca 16.200 mil och är fullservad med kamrem bytt enligt uppgift vid 14.600 mil. Bilen har rost på kanterna på bakskärmarna samt lite rost på ena framskärm samt hörnen på trösklarna och även i framkant på motorhuven (alla de klassiska ställena). Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning igår (151216). Slog en signal till den tidigare ägaren som ägde bilen från 2004 fram till november i år för att höra mig för om bilen. Den har enligt honom gått bra utan några större problem. Han påpekade dock att man får fylla på glykol ibland då den verkar läcka lite. Är detta något att oroa sig över? Var bör jag kolla efter läckage någonstans?
Säljaren begär 15500 för bilen. Har prutat ner till 14000 om jag slår till. Det ingår bra dubbdäck samt nästan nya sommardäck. Dragkrok och motorvärmare.
För övrigt är jag bekant med den tidigare ägaren, en man i dryga 80-årsåldern som servat bilen på volvo-verkstad här i stan där jag bor.
Är det läge att slå till med den bakgrundsinformationen jag har fått? Kylvattenläckage kan ju vara var som helst. Känns väl mest kritiskt om det skulle läcka in i motorn.
Alla tips mottages tacksamt!
Har varit och tittat på en Volvo V40 1.8 2000 års modell (ej 1.8i GDi) och står i valet och kvalet om jag ska slå till eller ej. Bilen har gått ca 16.200 mil och är fullservad med kamrem bytt enligt uppgift vid 14.600 mil. Bilen har rost på kanterna på bakskärmarna samt lite rost på ena framskärm samt hörnen på trösklarna och även i framkant på motorhuven (alla de klassiska ställena). Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning igår (151216). Slog en signal till den tidigare ägaren som ägde bilen från 2004 fram till november i år för att höra mig för om bilen. Den har enligt honom gått bra utan några större problem. Han påpekade dock att man får fylla på glykol ibland då den verkar läcka lite. Är detta något att oroa sig över? Var bör jag kolla efter läckage någonstans?
Säljaren begär 15500 för bilen. Har prutat ner till 14000 om jag slår till. Det ingår bra dubbdäck samt nästan nya sommardäck. Dragkrok och motorvärmare.
För övrigt är jag bekant med den tidigare ägaren, en man i dryga 80-årsåldern som servat bilen på volvo-verkstad här i stan där jag bor.
Är det läge att slå till med den bakgrundsinformationen jag har fått? Kylvattenläckage kan ju vara var som helst. Känns väl mest kritiskt om det skulle läcka in i motorn.
Alla tips mottages tacksamt!