Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80beat
Jag är nöjd med min. Givetvis långsammaste S80:n men jag upplever den inte som slö. Brukar lägga i S läget på automaten vid behov. Räcker fint för vardagskörning. Tyst och bekväm bil som tidigare skrivits. Kallas "pensionärs bil" av vissa men jag bryr mig inte. Och med 18 " fälgar får jag väl kalla den snygg också :D .
Men detta är ju mina åsikter, bilda dig givetvis en egen genom att provköra , lycka till.
Användarvisningsbild
av apersson850
Så det finns Sportläge på den? När jag köpte min XC70 levererades automatlådan med progam för både D och S enbart i kombinaton med motoralternativen D5 och T6.
av S80beat
Ja D2 har ju PS lådan. Sedan vet jag inte om alla PS/motor kombos har S, men visst D2 har det.
av Mikeys
Tack för info! För min del blir det manuell växellåda som gäller. Jag har hittat ett mysigt exemplar med 8400 mil som jag är intresserad av, så nu är det bara att försöka ta fram mina usla förhandlingskunskaper och se om jag kan få ner den till min budget. :lol:
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]