Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
Tänkte bara kolla med er som har manuell. Får ni ut max laddtryck på 1 och 2an? har en automatare, På ettan laddar den typ 0.5, tvåan kanske 1.2 sen trean 2.2. är det bara automatare som har denna spärr?
Användarvisningsbild
av Perra83
2.2 bar? Låter högt.

Har aldrig riktigt maxat på ettan o tvåan.

Nu har ja ingen 70 modell men min V60 D4 laddar 1.6 och tappar ladd efter 3500 varv. Fantastiskt kort register.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja, det är ju inte enkelt att hinna bygga laddtryck på 1:an. Med 2-tons släp och en riktigt brant backe hinner man kanske. Men då behövs nog AWD o torr asfalt, annars kommer framhjulen bara att spinna.
av KnotVillage
ok. har bara gasat hårt. Original laddar den nästan 1.9. BSR chippad. Kör man med farthållare laddar den aldrig över 1 bar, verkar vara oekonomiskt att köra över det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Min lägger sig på 1.54 bar på alla växlar, på 1:an är det lite svårt att hinna se dock.
av HakanF
KnotVillage skrev:ok. har bara gasat hårt. Original laddar den nästan 1.9. BSR chippad. Kör man med farthållare laddar den aldrig över 1 bar, verkar vara oekonomiskt att köra över det.

Testa att lägg i ettan manuellt sedan måste du lösa så du får bilen till att gå riktigt tungt tex bromsa hårt dra ett tungt släp i kraftig backe (2 - 4 ton).
Enklast är att be om hjälp av företag som bromsar bilar i "bänk".

Först där kan du se vad laddtrycket blir. Genom att bara gasa fullt och åka iväg ger inget motstånd så du får något laddtryck att tala om.
DennisCA's Volvo 850 -97

Postade om detta i vad har du gjort för din V[…]

Letar på webben efter torkarblad med integre[…]

Vart en tvätt så man kan åka ren […]

Hej Jag har nyligen köpt mig en fin vit 240 […]