Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Idag va jag hos min åf för att kolla leverans på min nästa bil. Då pratade jag med min säljare som tyckte jag skulle köpa en xc90 istället. Nu hade dom fått in xc90 för under 500k, kommer inte ihåg exakt. Men har för mig att det va runt 470k. Den info jag fick fram va att den va 5 sitsig och inscription, metalliclack. Det låter ju sjukt billigt måste jag säga. Någon mer som hört något? Jag tror ju inte att dom är direkt fullutrustade, men ändå är det billigt.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Låter lite för billigt tycker jag.
Har sett några 5-sits inscription på nätet och de ligger som lägst 580k ungefär.

Hade det funnits en D4 FWD Momentum så hade man nog kunnat komma under 500 kanske.
av Mumsmums
Konstig säljare. Du har beställt en ny bil som du väntar på leverans på och då tycker han att du borde köpt en annan modell. Han vill alltså att du ska känna dig missnöjd med ditt val? :o

Sen låter det liiite osannolikt med 470 k för en xc90...hade han en PRAO-skylt på skjortan? :D
Användarvisningsbild
av MartinS
plus moms?
av Lövet
Varför skulle de sälja dem så billigt? De säljs ju i princip på samma sekund de ställs in i hallen till ordinarie pris.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det måste ju vara en D4 fwd då, inte D5.
av Tjocken
simonhalmstad skrev:Det måste ju vara en D4 fwd då, inte D5.
Det är en D5 awd, inscription, 5 sitsig. Utan några som helst tillval. 485k. Fick papper nu av min säljare. Färdig för leverans väldigt snart.
Någon som är sugen? ;-)

Nej, mumsmums. Jag har en bra kontakt med min säljare, han sa det mest på skämt för att han vet vad jag tycker om nya xc90. Men jag skulle aldrig kunna köpa den tyvärr pga priset på den.
Så han sa det absolut inte för att jag skulle bli missnöjd med mitt val jag gjort.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag såg precis en offert på 590kkr, d5 awd inscription fem-sits, med 21" sommar, 19" vinter, driver support, metallic, voc etc.

Hade man tagit den ren hade den nog blivit rätt billig.
Leverans v4..

/Martin

Laddar ner MCA-filen och kör den. Då f&[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]