Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sceptic
Har precis fått ut en V70 D4 Classic i jobbet. Är väldigt nöjd med bilen, t.o.m den knakiga inredningen, som verkar vara mer regel än undantag på tidigare V70II, tycks numera vara helt tyst (har man bytt plast tro?)
Hursomhelst, det jag skulle fråga om är om någon mer märkt av en aningen dålig radiomottagning? Jag upplever att den kan brusa och knastra mer än min egen High Performance som sitter i en 11:a. Hur ser man vilken nivå det är på stereon?
av Daniel73
Själva mottagningsdelen bör inte skilja i kvalitet.

Jag har PS och har ypperlig mottagning utan sprak och brus.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag har kört 7 st V70/XC70 undr 10 år och mottagningen har varit skitdålig på allesammans.

På sommarbilen, traktorerna, BMWn och i headset kan jag tex enkelt ratta in Danmark P3 tex med bra ljud. Ingen av Volvobilarna klarar att plocka signalen,

Har faktiskt inte någonsin upplevt en radio så svag som den som sitter i alla V70/XC70
av andersuw
Sceptic skrev:Hursomhelst, det jag skulle fråga om är om någon mer märkt av en aningen dålig radiomottagning? Jag upplever att den kan brusa och knastra mer än min egen High Performance som sitter i en 11:a.
Min är en MY 15 men det bör inte göra någon skillnad i det här fallet. Ljudanläggningarna är desamma för MY 15 och 16. Och så här långt har jag inget problem med radiomottagningen i min anläggning (Premium Sound), som jag i just det avseendet tycker verkar bättre än i min gamla V70 T5 -02 (också den med Premium Sound). Däremot har jag en del problem med resonans i instrumentbrädan som stör ljudbilden. Har tid hos min Volvo ÅF om någon vecka för att komma till rätta med det problemet.
Sceptic skrev:Hur ser man vilken nivå det är på stereon?
Om du har femtumsskärm bör det vara Performance, om det är sjutumsskärm High Performance och om det står Harman Kardon på en liten skylt strax nedanför inmatningsfacket för CD/DVD är det Premium Sound.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
prahna skrev:Min xc funkar det perfekt i...
Kom hit och försök ratta in Danmarks radio här så får vi se om du lyckas. Signalen är rätt svag och jag har aldrig någonsin lyckats i någon volvobil sedan man började med att ha antennen som en slinga i sidorutan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
AndreasThn skrev:Inga problem på min heller!

Vill man lyssna på dansk radio frivilligt??? :lol:
Ok, så ni menar att era bilar har lika bra mottagning av svaga signaler när man befinner sig långt från FM-sändarna som man har med en vanlig radio med antennspröt.

Bara att gratulera då, jag har aldrig provat en V70/XC70 med glasantenn som kommer i närheten.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gött. Bra input, Då är det bara jag som har haft otur med de Volvos jag kört. Eller så är det någon sjukt bra mottagning i våra övriga fordon vilket inte är normalt.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]