Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Ah.. jag har köpt dom separat.. med volvo-logga på. :D
Det är detaljerna som är viktiga! ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Jag yrar till det.. som vanligt.. men jag tror inte jag har speciella ventiler på den. Om jag förstått rätt har väl Volvo helt gått ifrån det och kör ABS-TPMS på alla? Jag har i allafall inte så att jag ser exakt däcktryck, utan bara varning då bilen tycker att nått däck har för lite. (Vilket den sa till om på första resan! (Hur man kan lämna ut en bil där man på sin egen däckverkstad satt på däcken på fälg med fel och olika däcktryck blir jag inte klok på.. oprofessionellt!) Jag hade 2.4 i ett däck (det varanade det på) och 2,5 samt 2,6 i dom andra (mätt när dom var varma! Så måste varit ännu lägre när dom fyllde.). Lägsta ska vara 2,8. Jag har nu tryckt i 3.1 (Fast det var efter några km körning, så däcken var nog lite varma.. gissar att jag har 2,9-3,0 när dom är kalla.

Edit: Jag verkar alltså ha fel här och att det är så att alla TE-bilar (och XC90) har TPMS med givare i ventilerna. Kan jag bekräfta det här på nått vis på/i bilen tro?
av HVTH
Hade en kollega som nyss hämta ut en ny tjänstebil med olika tryck i alla 4 däcken. Ett spann mellan 2.2 och 2.8. Han ringde försäljaren som fick gå ut och justera utan att han ens behövde gå ur bilen :) TPMS lampan lös.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grattis till nya V60in Joel, den gör sig otroligt bra i blåa färgen :-)-) Och snart kommer du ha klurat ut hur hybridsystemet fungerar bättre än de som konstruerat det :wink: :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av joel80
Mjo.. Skulle behöva nummret eller mailadress till hen som sitter och programmerar mjukvaran.. Har några ändringar jag vill få fixade.. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Tankade.. 110 mil sen jag fyllde på förra omgången, blev 3,9l/100km. Kan jag hålla mig däromkring går mina beräkningar ihop och t.o.m lite plus.. ;) Då bär den extra kostnaden i leasingen upp helt av minskad bränsleräkning. (Även om jag räknar in nån hundring för elen.)

Räknade för övrigt ut att jag betalar futtiga 66,4öre/kwh inklusive både överföringsavgift och skatter med nya elavtalet jag fixade för ett par månader sen. (Inte inräknat den fasta avgiften som är samma oavsett hur mycket jag använder. Och eftersom det är till huset så är det inget som vare sig ökar eller minskar för att jag laddar bilen.)
Med en förbrukning på ca 2,2kwh/mil blir min milkostnad för "bränsle" när jag kör på el bara 1,46kr/mil.
Användarvisningsbild
av joel80
Idag fick jag hem min typ2-kabel. :) Ska försöka hitta testa nån bra laddare framöver och se hur det fungerar och om det ger bättre laddtid än vanliga kabeln.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av frasse4
joel80 skrev: Förkonditionering kan ställas in för "inomhusbruk" där inte dieselvärmaren används. Bilen har alltså någon slags elektrisk värmare som dels förvärmer/kyler batteriet och även förvärmer eller kyler kupén. Den går inte direkt från batteriet utan det krävs att du har elkabel inkopplad.

T.ex om man står i ett relativt kallt garage med laddplats. Väldigt smidigt.. enda dåliga är att man måste välja "inomhus" i bilen när man parkerar, man kan inte ändra det i appen.. Man startar förvärmningen på samma sätt (med tidsinställning och så) via appen.
Smart att man kan nyttja det, dessa nya batterier har ett ganska smalt temperaturområde där de kan laddas, så på vintern måste de värmas först. Så det är väl bra att tänka på om man "kör slut" på batteriet på kvällen en vinterdag och tänker ladda en stund nästa dag innan man åker så tar det säkert en stund innan man värmt upp batteriet så det kan laddas...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 32

Nope, tar man BE nu så är högsta […]

Du kan köpa satsen själv, hårdvara[…]

Volvo V50 mugghållare?

Tack, hade googlat en hel del, men den dök al[…]

Stort tack för tipsen, jag skall börja g[…]