Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markus1980
Hej Volvo experter

jag skulle vilja veta vart en ska lyfta en Volvo v70 utan att något tar skada med en vanligt garagedomkraft. Tipset jag fick i från verkstadsgubbarna på en Volvo verkstad var mitt på lämkarms balken(bakvagnen) samt på subframe i framvagnen. Någon som har erfarenhet av lyft med en garagedomkraft på en sådan bil?
vart ska en lyfta en bil av denna typ för både bak respektive framvagn?

tack på förhand/Markus
Användarvisningsbild
av börne
Svårt att lyfta hela fronten & baken, saknar det från min 9-5 där det fanns lyftpunkter fram & bak som lyfte hjulen parvis. Jag lyfter min på främre lyftpunkt 1 & tar hjulen sida för sida då den lyfter även bakhjulet. Har ett skydd mellan så man inte skadar plåtkanten.
av Slama
börne skrev:Svårt att lyfta hela fronten & baken, saknar det från min 9-5 där det fanns lyftpunkter fram & bak som lyfte hjulen parvis. Jag lyfter min på främre lyftpunkt 1 & tar hjulen sida för sida då den lyfter även bakhjulet. Har ett skydd mellan så man inte skadar plåtkanten.
Menar du att båda hjulen (fram och bak per sida) lyfts om du lyfter främre 1 Lyftpunkt? Eller lyfter du mer mitt på sidan?

Använder områden 2 för lyft fram och område 1 bak. Finns ett område på kanten bak med extra plåt som gör det styvare som gör att det går bra att lyfta på plåtkanten utan puck och utan att den knäcker ut.
Användarvisningsbild
av Micce1980
markus1980 skrev:ok, tack för bildlayouten. vart har du fått tag på den layout?
Gissa :) http://lmgtfy.com/?q=lyftpunkter+v70ii :) ;)
Klicka sedan på bilder

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]