Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
DayDreamer skrev:Kan ju testa med en så får jag se hur mycket fel den visar är jag inte nöjd så går jag tillbaka med den :) Synd i så fall om den kommer att visa så fel dom har ju lyckats med dom andra mätarna så bra :). Visar den för mycket eller för lite tryck?
Vissa har visat alldeles för högt tryck, somliga har visat samma tryck hela tiden. (ändar sig inte med motorvarvet).
Lucif3r skrev:Men tänk på att orginalgivaren, där du tänkt koppla in din, sitter på ett riktigt uruselt ställe. Funkar för på/av switchar som orginalgivaren är, men att läsa ut faktiskta värden därifrån är totalt missvisande, oavsett mätare.
Då finns det alltså inget bra ställe att sätta en oljetrycksmätare på denna motor då. Trodde att det skulle vara ett ganska bra ställe att sätta den på för jag tycker en son där adapter till oljefiltret låter ännu mer värdelöst för inte tusan är det väl något tryck direkt där utan oljan flödar ju på ganska bra där tack vare stort hål. Men nu passar ändå inte en sån till min bil så.
White skrev:
DayDreamer skrev:Kan ju testa med en så får jag se hur mycket fel den visar är jag inte nöjd så går jag tillbaka med den :) Synd i så fall om den kommer att visa så fel dom har ju lyckats med dom andra mätarna så bra :). Visar den för mycket eller för lite tryck?
Vissa har visat alldeles för högt tryck, somliga har visat samma tryck hela tiden. (ändar sig inte med motorvarvet).
Ok det verkar ändå inte finnas något bra ställe att koppla in en sådan på min bil så jag skiter nog i det eller så provar jag :P
White skrev:Jag hade testat, oljetrycksmätare är ju ett bra instrument att ha. :)
Hm får ta en funderare. Skulle gärna vilja haft oljetemp men den mätaren finns inte till den serien mätare som jag kör med. Den har funnits men finns tyvärr inte längre :cry: vilket jag tycker är synd för jag gillar dom här mätarna.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vad betala du för ett beg främrerör? . Min imma som fan såg inget läckage på värmepaketet. Körde någon månad till och kolla igen då var det blött... Efter bytet immar det nästan aldrig och bytet var enkelt. Sen har jag biltemas oljetrycks mätare på 740 in och den visar rätt.
Nexus skrev:Vad betala du för ett beg främrerör? . Min imma som fan såg inget läckage på värmepaketet. Körde någon månad till och kolla igen då var det blött... Efter bytet immar det nästan aldrig och bytet var enkelt. Sen har jag biltemas oljetrycks mätare på 740 in och den visar rätt.
Jag gav 1000 kr tillslut för främrerör otroligt nog så ser det ut att vara ganska nytt. Imman kommer bara nu när bilen är kall och man startarupp den tar ett tag innan den försviner men sen är den borta men så fort det börjar att regna och ligga runt 4+ är det nästan omöjligt att få bort all imma när man kör.
Så nu sitter det en "ny" begagnad katalysator på bilen, imorgon blir det avgas test hoppas att alla värdena är ok nu. Märkte att den bakre sonden var alldeles full i sot gjorde ren denna kan ju hoppas på att det var allt sotet som har satt felkoderna. Imorgon blir det även uppmätning av kablaget från styrenheten till sonderna med hjälp av en BOB (break out box) om det är helt så är det med största sannolikhet bakre sonden som är kass igen :evil:
Ja det känns skönt att kissemissen är bytt nu luktar det även normalt av avgaserna. Borde inte vara någon fara med avgasvärdena då den gamla orkade håll dom inom gränserna. Föresten vart gör man av gamla katalysatorer hörde något om att det var pant på dom. Annars åker den i metalskrot på tippen om jag nu inte sparar den ifall någon behöver ha en någorlunda fungerande för fungerar gör den det var bara att det luktar skit av avgaserna.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 252

Aha, då måste man alltså ta l&ou[…]

Är väl dags att byta oavsett på en[…]

Snyggt! Stilren interiör även om ratten[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ja alltså jag köpte min första Vol[…]