Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan! Har bytt topplockspackning med mera på en volvo v70 -99 med b5244s motorn. Men jag vågade inte limma kamkåpan förens jag dubbelkollat att detta är rätt lim? Läste i en tråd på Garaget(Tror jag det var) ;) att det var vanligt att volvo lämmnade ut fel packningslim då förpackningarna var väldigt lika varandra. Så därav vill jag dubbelkolla

Bild på min packningslim:

Bild
Lucif3r skrev:Det ser rätt ut. Kolla så det är rosa för att vara säker dock :)

Yesbox den är rosa! Tusen tack för svar! Var 99% säker på att den var rätt men 99% är 1% Förlite! :P Det här med roller förövrigt Visst fungerar det med en mindre modell utav en vanlig skumroller? :)
Lucif3r skrev:Bara den är slät och fin så funkar det bra. Kan väl teoretiskt sett använda en degrulle om man vill det :P
Haha! :P En slät skumroller fick det bli! Nu var kamkåpan på plats igen riktigt skönt! Men har lite flera frågor. Har du koll på det här med vvt enheten. Hur man går tillväga när man monterar den? Jag gjorde markeringar i kamkåpan efter båda vvt enhetens lägen. Är det bara att jag ser till så den hammnar på mina märken eller är det något mer man ska tänka på?

Jag undrar även om någon vet om en detaljerad beskrivning på hur man spänner kamremmen? Jag förstår mig inte hur mycket man ska spänna? Står olika överallt där jag läst.

Mvh Torgny
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]