- tor 16 jul 2015, 14:30
Kan man beställa volvos orginal delar ifrån ex tyskland och blir det biligare?
Moderator: Moderatorer
JohnB skrev:Bildelaronline24 är sammantaget helt ok, det kan vara rätt lång leveranstid samt att det ibland kan vara riktigt svårt att veta vilken reservdel man ska köpa då det finns 20st likadana att välja på. Jag beställde fjäderbenslagring samt övre fjädersäte därifrån och ett av lagren jag fick var ordentligt glappt vilket var lite trist. Ny komplett blinkers höger fram för runt 200 kan man dock inte klaga på och delarna till en standardservice var bara bosch och mahle och priset rejält mycket lägre så har man tid att vänta på levereansen (som i mitt fall var nästan 2 veckor) är det bara att handla med en liten varning för att välja de allra billigaste alternativen.När jag skulle byta skivor och belägg fram på min volvo och köpte från bildelaroline.se då var ena skivan lite skadad i kanten men kontaktade dom om detta men dom sa att dom inte lävererar inte skadade bromsskivor trots att jag skickade bild m,m så jag vart riktigt less :evil: men provade ändå att motera dom ändå men fick kraftiga vibrationer vid inbromsning så det var 1900kr rakt ner i bingen kommer inte att handla av dom något mera. :evil: Men fick tipps av en polare på jobbet om merbil.nu dom hade samma grejor för 1250kr med hemkörning av skivor+belägg och då sitter det ganska manliga skivor på min volvo v70 t-5 06 316mm skivor sitter samma skivor+ok på min som på dom flesta xc90 från 05 trodde det satt 305mm men sitter 316mm och körde in dom nya skivorna i c:a 85 mil och efter det började jag bromsa lite hårdare och i dag efter c:a 185 mil så nyper dom duktigt bra så jag kan rekomendera merbil.nu bra grejor till mycket bra priser :D
/John
JohnB skrev:Volvo tillverkar ju inga bromsbelägg eller skivor själva så att köpa Brembo, ATE, Bosch eller annat känt märke är likvärdigt med original. Gällande belägg kör mekonomen med Remsa om jag minns rätt. På alla mina bilar har jag använt Biltemas bromsskivor och belägg och det har funkat bra till vardags men beställer man från någon av nämnda sidor kan man få märkesvaror till biltemapriset så det kommer jag göra nästa gång jag behöver byta.
/John
Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]