Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Blir det inte mörkt och murrigt med bara 5% ljusinsläpp? Tänker på att barnen och frugan ska sitta där bak...
Att jag valde bort laminerade glas var för att räddningstjänsten har svårt att ta sig in, alltså kommer det vara omöjligt att ta sig ut om dörrarna låst sig i en crash....

Hade det varit tjänstebil, då hade jag köpt allt ovan men nu betalade jag själv och tillbehör är skönt att ha men tyvärr enbart förlust när jag senare ska sälja....
Användarvisningsbild
av Perra83
Daniel73 skrev:
palmqvist skrev:Vad ligger den främre kameran på i pris?
Runt 9000kr
När har man nytta av den? När man ska ut ur nått parkeringsgarage kanske...
av andersuw
prahna skrev:Att jag valde bort laminerade glas var för att räddningstjänsten har svårt att ta sig in, alltså kommer det vara omöjligt att ta sig ut om dörrarna låst sig i en crash....
Intressant nog har räddningstjänsten själva laminerade rutor även på sidorna i sina fordon. Kolla här:

http://www.svd.se/sakrare-rutor-efter-kravallerna
av Daniel73
Perra83 skrev:
Daniel73 skrev:
palmqvist skrev:Vad ligger den främre kameran på i pris?
Runt 9000kr
När har man nytta av den? När man ska ut ur nått parkeringsgarage kanske...
Utfafter med begränsad sikt, vid fickparkering eller när man ska vända där det är riktigt trångt.

Jag har en parkeringsplats där jag backar in direkt från gatan. Står det bilar på båda sidor om mig är det omöjligt att se om det kommer någon bil utan man får varningsblinka och köra ut sakta.
Med kamera hade jag direkt kunnat se om det är fritt fram.
av Daniel73
prahna skrev:Blir det inte mörkt och murrigt med bara 5% ljusinsläpp? Tänker på att barnen och frugan ska sitta där bak...
Att jag valde bort laminerade glas var för att räddningstjänsten har svårt att ta sig in, alltså kommer det vara omöjligt att ta sig ut om dörrarna låst sig i en crash....

Hade det varit tjänstebil, då hade jag köpt allt ovan men nu betalade jag själv och tillbehör är skönt att ha men tyvärr enbart förlust när jag senare ska sälja....
Nej, inte speciellt mörkt. Jag tycker det bidrar till ökad komfort.
Svalare och trevligare i sommarsolen.
Mindre ströljus som bländar när det är mörkt.
Insynsskydd som förebygger inbrott.
Dessutom är det i mitt tycke snyggt.

Enda nackdelen är när man backar där det är mörkt vilket backkameran löser med bravur.

Laminerade rutor är inte inbrottsäkra utan kräver bara lite mer jobb, räddningstjänsten fördröjs typ 30 sekunder.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Daniel73 skrev: Enda nackdelen är när man backar där det är mörkt vilket backkameran löser med bravur.
Ett alternativ om det är för mörkt

Bild
av Allee
Ska tillägga att mitt problem med att trygghetsbelysningen slutade att fungera försvann när Volvo tog bort mina regskylt-led belysning från vparts och bytte till orginal. Jag har bytt markbelysning, regbelysning samt backlampor till led och enligt Volvo så vart det något knas så dom provade att byta tillbaka regbelysningen till orginal och då fungerar allting
av Allee
prahna skrev:Allee, det är väl helt fel impedans om du går från glödlampa till LED så det är nog inte konstigt att det strular
Säkert, Problemet är att trygghetsbelysningen och regskyltsbelysningen har samma matning. Man kan alltså ha antingen eller med led, men har man båda led så slår den av.
av Allee
Igår fick jag skruva fast "gångjärnet" i förardörren då skruven gängats upp och dörren glappade skapligt när man öppna och stängde.

Sen har det hänt två gånger när jag kört att hela bilen "dött" i 0,5sek typ, dvs all belysning slocknar samt att man känner i ratten styrservot som slår av och på...

Och idag fick jag brevet hem om återkallning från Volvo

Är uppe i ungefär 900mil nu.

Premium bil

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]