Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Statsminister
Var på JB i går och fyndade nya stolar till min s60. Efter att ha plockat bort min gamla originalstol så skulle jag mäta mig fram till om jag kunde få ström till elstyrningen i dom nya stolarna. Antar att det var en tabbe, jag drog på tändningen utan att ha en stol inkopplad på passagerar platsen, detta antar jag genererade att jag nu har en röd triangel och det varnar för airbag trots att jag har satt dit den nya stolen.

Är det så att man får ett varningsmeddelande och det inte försvinner förens en verkstad släckt det, eller har jag kopplat fel?

hoppas på snabbt svar.

(nån som har en susning vad det kostar att släcka?)

mvh Jonas
av Frigge
Normalt släcks INTE en Air-bag varning förrens man nollat felkoderna hos en Volvoverkstad. Anledningen till att den tändes är att du kopplade ur sipsbagen i stolen när du kopplade isär kontaktstycket under stolen.
av Marbas
Gjorde själv en mycket snarlik tabbe - slog på tändningen med kablarna utdragna till stolen. Blev samma sak (airbag lampan osv).

Körde ner till Volvoverkstaden, sa att airbagen är hel och att det var jag som varit lite "dum" när jag testat lite. De släckte den (och alla andra felkoder) för 20:- i kaffekassan.
Användarvisningsbild
av iaken
Jag betalade 0 kr. Varför vet jag inte. Hamnar väl i något register... :D teknikern sa att man kan få bort SRS felkoden genom att ha av minuspolen under natten. Om det fungerar vet jag inte.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Låter lugnande!
Jag hade bilen ståendes över natten med minutspolen frånkopplad, och det fungerade inte utan varningen är kvar. Har iaf fått i gång stolen som kommer från en 05a i min 02a. Det var lite meck med att koppla om kontakterna med det funkar och stolarna rör nu på sig :)

Jag antar att det inte är någon fara att använda bilen tills jag får det släck, trots den röda triangeln?

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]