Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Har åkt bärgningsbil med min MY16 XC70 - precis så var det - två streck kvar på bränslemätaren, det gick i 66 liter, så tanken var inte tom
Bärgaren hade hämtat två andra XC70 MY16 där det var likadant, två streck bränsle kvar
Har inte hunnit lämna in min ännu
Tankar numera tidigt
av upfswe
Momentum skrev:Har åkt bärgningsbil med min MY16 XC70 - precis så var det - två streck kvar på bränslemätaren, det gick i 66 liter, så tanken var inte tom
Bärgaren hade hämtat två andra XC70 MY16 där det var likadant, två streck bränsle kvar
Har inte hunnit lämna in min ännu
Tankar numera tidigt

Kan vara bra att veta att Volvo assistans bara ersätter taxiresor upp till 300:-. Däremot så ska dom se till att du kan ta dig till en hyrbilsfirma, man har rätt att ha hyrbil motsvarande ens egen modell upp till 3 dygn.

Tyvärr så blev jag inte informerad om detta när jag blev bärgad.
av upfswe
Perra83 skrev:Flera som har problem med tankmätaren?

Ja o sambon tankar när tanklampan lyser.

Ett tips är ju att fråga hur många liter det är i tanken & slå på tändning & kolla bränslenivån innan du skriver på några papper när du hämtar ut nya bilen.
av Kluster
Vore intressant att se om VOC-appen visar något annat än vad bilens tank visar i instrumentpanelen
av S80-04
I Finland ha flere XC60 diesel blivit på vägen fast bilen visar att det finns soppa för 180 km. Det sägs att felet är i den tudelade bränsletankens överföringspump och även bränslekvaliteten spelar nån roll. Bilarna lär ha tankats med Neste ProDiesel.
http://www.hs.fi/autot/a1449118607037
av upfswe
Kluster skrev:Vore intressant att se om VOC-appen visar något annat än vad bilens tank visar i instrumentpanelen Bild
Enligt killen jag pratade med på VOC så var bränslemängden 25%, antar att det motsvarar två streck på bränslemätaren.
av S80-04
I Finland kallas alla XC60 XC70 V60 V70 med 5-cylindrig motor (awd) åm 2015-2016 in för uppdatering. De har sk sadeltank och felet är i överföringspumpen. Det har gjort att bilar blivit på vägen fast bränslemätaren visar att det finns bränsle. Innan uppdateringen gjorts rekommenderar Volvo att man har minst tre streck bränsle i tanken.
Användarvisningsbild
av joel80
På min V70 MY13 körde jag nästan 3 mil efter det stod --- till tom tank.. Sen tankade jag ca 69.7l... Hade lite ångest sista milen på motorvägen där. Det var längre mellan mackarna än jag trodde och tankmätaren gick ner från 150km kvar till --- på 80km...
Användarvisningsbild
av Momentum
Wachtel skrev:Måste vara skillnad på bilarna. Har kört ner till ett streck och under 5mil kvar utan problem.

Det har jag också - flera gånger under sommaren, men nu då det blev kallare så stannade bilen och jag fick ta bärgaren till macken
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]