- sön 06 maj 2007, 11:40
Hej Kena. Vi kör ca 2000 mil/ år med kombin och ca:1500 med sedanen, vi har inga som helst funderingar på att byta bilar, dom får gärna dricka liten/ mil då det är svårt att finna trivsammare arbetshästar, vad service kostnaderna gäller så tycker jag dom är bra (mindre fel åtgärdar vi hemma).
Har svårt att tänka mig att en japanare skulle slå dessa bilar i driftekonomi och vad beträffar bilprovning och säkerheten så är jag nöjd med dom också då vi mestadels bara kör genom bilprovningen utan anmärkningar.
Att välja bort dom mot framhjulsdrift är inte intressant och vara sig BMW eller MB klarar mina krav på reservdelspriser och tillgänglighet på delar när så behövs, vilket mer märke har (original+pirat)reservdelar på t.ex OK, som här hemma har öppet till 22:00 7 dagar i veckan.
:lol: :lol: betalar gärna 1-3 dl/mil mer än andra för att ligga på topp :lol: :lol:
Dessutom tror jag att ett lite högre laddtryck samt chippnng gör 1,75 l/mil till historia.
sen tror jag inte heller att bensindrift är bäst när tunga släp ska hänga efter.
VOLVO 945 Classic -97
VOLVO 944 Classic -98
Varför backar folk med framhjulsdrift upp för backarna på vintern ??