Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag läste marknadsföring på universitetet fick vi lära oss att ALDRIG prata skit om konkurrenters produkter eller att förringa våra egna tidigare produkter. Allt det där skapar bara badwill, misstro, osäkerhet mm.
Volvoledningens tanke var med all sannolikhet att S80 underförstått skall upplevas som en Fordprodukt, men det blir fel, fel, fel ... Verkar som flickorna och pojkarna på marknadsföringen omedelbart bör ta ledningen ordentligt i örat. Detta är inte bra alls för Volvo som varumärke.
Designmässigt skulle jag kalla s80 för en tidlös klassiker... grämer mig lite varje gång jag ser en då jag numer kör v70. Var det en annan designchef då eller? han kanske bara är avundsjuk? :D
Bosse78 skrev:Designmässigt skulle jag kalla s80 för en tidlös klassiker... grämer mig lite varje gång jag ser en då jag numer kör v70. Var det en annan designchef då eller? han kanske bara är avundsjuk? :D
Det är en annan designchef nu (Thomas Ingenlath) än då S80N designades (Steve Mattin). Och den nye verkar rätt benägen att indirekt trampa sina föregångare på tårna. S80N är ju i sin tur rätt lik den första generationen av S80, som ritades medan Peter Horbury var designchef.
De skäms väl över att S80N var sista storbilen från Volvo med riktigt motorljud 8)
Sådana uttalanden visar väl om något att man är osäker på hur framgångsrik den nya bilen blir, tomma tunnor bullrar mest :D
Personligen tycker jag att S90:s design inte är något att hänga i granen. Framtugn design fram och amerikansk baktill. Inget som tilltalar mig.
Yaniz skrev:Personligen tycker jag att S90:s design inte är något att hänga i granen. Framtugn design fram och amerikansk baktill. Inget som tilltalar mig.

Jag hoppas de får till V90n bättre, men fronten lär de nog behålla skulle jag tro, men kanske kan bli av med den amerikanska rumpan. Kanske kan det hända nått med fronten till V90CC förhoppninsvis
Nåt är fel med hur gamla S80 har marknadsförts. Alla andra märken ser sedanen och kombin som två varianter av samma modell där kombin vanligen har ett pristillägg. Volvo försökte istället sälja en identisk modell som sedan men låtsas att det var en annan modell och skulle istället ha extrabetalt jämfört med kombin. Totalt uppochner.
S80 har ju varit en mycket elegant bil med rätt proportioner och enkla linjer med mycket VOLVO DNA. Bakljusen på kvällen är ju en dröm. Passade verkligen som taxi på Landvetter, som en symbol för volvoland.
Den är inte värd dessa fräna uttalanden, ingen tjänar på det.
Händer det något på marketing då?
Chefen har ju rätt!
Finns ingen som går igång på en s80.
Om du inte är helt frälst så får du fundera fler än en gång om det är en ny gammal s80 eller s60 som du har att göra med.
Surt för de som pyntat dyra slanta på sin bil men ack så sant.
Vänta bara tills motorjournalisterna får sätta tänderna i gämförelsen, det blir massaker...

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]