Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

falcon skrev:hoppar på tråden,
min värmare har dött ska enl verkstaden vara algoritmfel.
jag fick tipset att byta värmarenhet, vad är det för värmare som sitter i en 2,4 -10 ?
nån som har artnummer samt ev pris på en?
Algoritmfel låter väldigt udda. Skulle nog allt kollat med Webasto alt. en av deras återförsäljare.
En ny enhet kostar ju per tudenlappar. Billigast är ju bildelsbasen
npm817 skrev:V70-09. Dieselvärmaren blåser bara kalluft, inga felmeddelande i displayen.
Någon som varit med om detta?
Med vänlig hälsning Göran
Kommer inte varmluft först efter att värmaren värmt motorn klart?
mortimer skrev:Nu kan jag inte i detalj hur det ser ut på V70 2008->, men pumpen hör du om den slår precis vid tanken vid höger bakhjul(du behöver inte lossa hjulet för att höra det). När jag monterade min på min 2006 (Ardic istället för Webasto) så popnitade man pumpen i ett förberett hål vid tanken.
Sedan kan det eventuellt kommit in skit i dykarröret som suger bensin/diesel från tanken. Man kom åt det genom att lyfta säte och matta på höger sida i baksätet. Troligen sitter det en snabbkoppling på pumpens utgående sida som du kan lossa men innebär att en felkod sätts då värmarenheten inte känner av att bränslet kommer fram till värmaren.
Vad visar tempen inne i bilen för yttertemp när värmaren inte startar ?
När var bilen inne på service så databoxarna uppdaterades ?
För att komma åt dykarröret till bränslepumpen för värmaren måste tanken plockas ner. Finns ingen lucka på -08 och framåt.
Min V70 My-10 har også Webastoproblem.
Den starter, eksos blir varm. Stopper etter 3 min.+. Direktestart på nytt og da går den 4 - 5 min. Starter på nytt og da går den ut sekvensen på 50 min. Nytt batter i går.
Min var likadan startade rök som fan, sedan stannade skiten. Jag köpte en bättre begagnad och skruvade dit denna. Fick tag på en som gått 4500 mil
Nu fungerar det, har inte haft tid att dissekera den gamla för felsökning.

Toneey om du tar bort framhjulet och innerskärmen, så sitter det där en snabbkoppling, starta värmaren så ser du om det pumpas fram bränsle

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]