Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
600 mil här och enda problemet hittills är för lågt ställda strålkastare fram.

Rattvärmen vägrade fungera en gång också men det verkar ha varit tillfälligt. Har fungerat klockrent nu en månad efter det.
av Buse06
Jag har haft min V70 sen slutet på september. Inga stora problem, men vid monteringen av dragkroken glömde dom att montera plastkåpan (under bakre kofångaren) med två plastsnäppen. Det upptäckte jag när jag bytte till vinterdäck. Då försvann det lilla skrammel jag hört.
Likaså saknades plastskyddet på bakre kofångaren vid leverans, men det upptäckte jag (inte bilfirman) när jag hämtade ut bilen.
F ö är jag väldigt nöjd.
Detta är min första volvo efter att alltid haft MB i många år, och inte nån uppkopplad bil. och då har jag en fundering: Då och då "ringer" bilen till min telefon och säger att den är olåst...Det är ju lkul dom första 3 gångerna, men sen blir det segt. Till slut kommer man ju inte att bry sej
av Verdi
Buse06 skrev: Detta är min första volvo efter att alltid haft MB i många år, och inte nån uppkopplad bil. och då har jag en fundering: Då och då "ringer" bilen till min telefon och säger att den är olåst...Det är ju lkul dom första 3 gångerna, men sen blir det segt. Till slut kommer man ju inte att bry sej
Förstår inte. Har du låst bilen eller inte? Den ska inte göra det om bilen är låst.
Användarvisningsbild
av apersson850
På min fungerar det precis som det ska. Kommer ett meddelande efter en stund om bilen faktiskt står olåst. Inte annars.

Kom på att min har fått några mjukvarufix också. Den klagade på kortslutning i BLIS. Fanns en TIE på det. Dessutom fungerade inte AF i RDS som det skulle. Fanns fix för det också, fast det är inte fullkomligt. Vilda nedväxlingar från femman till trean har jag också haft, men det fanns ett mjukvarufix (minsann!) för det också.
Annars är det bara några slitdelar som gått åt, typ bromsbelägg (höll fram i 14700 mil, bak vet jag inte än).
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
Samma här.. Funkar precis som den ska. Det ringer inte utan man får en push-notis..

Kan det vara så att det är dålig täckning där du ofta parkerar så att inte bilen får iväg att den blivit låst?
av Buse06
Som svar - ja varje gång jag får en notis om olåst bil är den är låst. Jag har också fått notiser om att bakdörrar är öppna.
Igår kväll tyckte den att bakluckan var öppen, Men inte olåst...
Jag kan såklart leva med det - men för varje gång det händer så naggas förtroendet för "uppkopplad bil". Jag har heller inte problem med dålig täckning. Jag tycker, bortsett från IP-delen, att det har blivit ett positivt byte från MB till V70.
De små problem i samband med leverans har lösts snabbt och utan något som helst gnissel.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det låter riktigt skumt det enda jag kommer på är att den lider av dålig teckning, så den får iväg medelandet i fel tid... Men jag hade bett din volvo tekniker kolla på det, kanske dags o skaffa en personlig servicetekniker när du ändå är där?
av Nurnoj
Jag har haft min XC70 MY16 i fyra dagar nu. Väldigt kort tid, men det enda som hänt är att den varnade för låg batteri spänning idag. Kan visserligen ha berott på att den stått still hos handlaren i några veckor. Nu laddas den och så får vi se om det hjälper.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]