...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
Mitt stora irritation är folk som tror att det är 120 på dubbelfiligt och 80 på enkelfiliga delar av 1+2-vägar?

Först blir det kö när personen kör 80. Sedan när det är dubbelfiligt hinner knappt någon köra om.

Oftast ser jag detta fenomen på sträckorna Älandsbro till Utansjö och Timrå till Torsboda här i Västernorrland.

Jag tror förarna är rädda av närheten till mitträcket.
Vid enkelfiligt är det ofta så brett att två bilar får plats på bredden om båda håller ut åt varsitt håll men det är nått dessa förare inte förstår.
Användarvisningsbild
av joel80
llesrof skrev:Nu vet jag inte hur det såg ut när audiföraren parkerade men med tanke på hur audiförare brukar bete sig i trafiken så kan parkeringen med stor sannolikhet vart helt tom. Min bil är den vita. För övrigt ställde jag mig på enda lediga platsen på hela parkeringen.
https://www.dropbox.com/s/ujn1ic90jjtm8 ... 9.jpg?dl=0
Ibland skulle jag vilja göra sådär också! Men är för rädd för dörruppslag när nöten som sneparkerat ska försöka ta sig in.
VaCUm skrev:Mitt stora irritation är folk som tror att det är 120 på dubbelfiligt och 80 på enkelfiliga delar av 1+2-vägar?

Först blir det kö när personen kör 80. Sedan när det är dubbelfiligt hinner knappt någon köra om.

Oftast ser jag detta fenomen på sträckorna Älandsbro till Utansjö och Timrå till Torsboda här i Västernorrland.

Jag tror förarna är rädda av närheten till mitträcket.
Vid enkelfiligt är det ofta så brett att två bilar får plats på bredden om båda håller ut åt varsitt håll men det är nått dessa förare inte förstår.
det e samma i skåne/blekinge :evil:
av BennyL
llesrof skrev:Nu vet jag inte hur det såg ut när audiföraren parkerade men med tanke på hur audiförare brukar bete sig i trafiken så kan parkeringen med stor sannolikhet vart helt tom. Min bil är den vita. För övrigt ställde jag mig på enda lediga platsen på hela parkeringen.
Du var ju ändå bussig som inte parkerade helt kloss på hans förarsida... Om man nu skall snedparkera så skulle jag i så fall välja att ställa passagerarsidan illa, men det är ju klart, detta stolpskott har ju inte en aning om att han har parkerat som ett arsel... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av erikn
Jag skulle ha ställt mig ännu närmare. Så att man får vika ut när backspegeln ska passera den andras. Dörren går att öppna typ 15 cm. Det bästa är om någon gjort lika på andra sidan, typ "Vi hade i alla fall tur med vädret".
erikn: Så gjorde vi på mitt förra jobb, när någon pajas ställt sin V70 på våra markerade och skyltade platser.
Vi väntade ett tag, tutade för att se ifall någon kom utspringandes, slog upp regnr (då upptäckte vi att det var en företagsbil), väntade lite längre, slog en pling till företaget men ingen svarade. Då gned vi upp våra bilar så nära på vardera sida vi vågade. Tur i oturen för personen att han kört med nosen in eftersom det är en husvägg där, hade han backat upp så nära som vi brukar göra så kan man inte öppna bakdörrarna/skuffen och då hade han nog blivit jättenöjd. :D
Oavsett så fick han garanterat klättra in via bagaget, bilen var inte kvar dagen därpå iallafall.
Blev rätt irriterad på idioten imorse som tvunget ska köra förbi på rådande blankis och går in framför så avtåndet blir aldeles för kort.
Detta gör att vederbörande berättigar sig att känna mitt helljus värma i nacken.
Då får fanskapet för sig att tvärnita.
Synd man inte tryckte hans gamla V70 ut i snödrivorna.
Användarvisningsbild
av sthlm
Nu har det fallit närmare en decimeter snö i Stockholmsområdet och då ser man vilka som kör och vilka som åker bil.
Ett litet hål framåt är vad en del tycker är tillräcklig sikt för att köra iväg och gärna med en stor hög snö på taket.

Höll på att få en Audi i sidan i morse som hade NOLL sikt åt sidorna så helljus och tuta så fattade han att något var på tok.
Men han kunde ju inte se VAD som var på tok med sitt tunnelseende så det blev en väldigt vinglig resa för h*n.
Sånt borde resultera i indraget körkort i några månader direkt!! :(
Låg bakom en "sportig" Audi idag (såg inte exakt vad det var.. dels p.g.a att jag hade en bil mellan mig och honom, dels p.g.a att bilen var helt täckt av snö!) Av det jag såg var sidorutorna samt bakrutan helt igensatta.. och när vi hamnade på 70-väg yrde det och föll av klumpar från taket så den bakom fick bromsa. Suck!
  • 1
  • 324
  • 325
  • 326
  • 327
  • 328
  • 554

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]