Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crstonetto
Hej på er. Är det någon som vet artnr samt vad batteri kåpan till en Volvo xc70 D5 2012 kostar? Gick in på Volvo parts igår men det fanns 4 olika art nr och jag kunde ej tyda vilken som var till min bil. Råkade ha sönder fästerna igår på min när jag skulle kolla batteriet.

Mvh crstonetto
av mitsu00
crstonetto skrev:Hej på er. Är det någon som vet artnr samt vad batteri kåpan till en Volvo xc70 D5 2012 kostar? Gick in på Volvo parts igår men det fanns 4 olika art nr och jag kunde ej tyda vilken som var till min bil. Råkade ha sönder fästerna igår på min när jag skulle kolla batteriet.

Mvh crstonetto
Kommer tyvärr inte ihåg artnr men kan berätta att det inte är billiga grejer. Hade förra veckan sönder fästena till den främre kåpan (den är tudelad) och fick betala 345kr för en ny på Bilia. Den bakre kåpan kostar 366kr.
av crstonetto
Tack för era svar. Ja inte var det billigt. 367:- skulle Bilia ha så det hoppar jag och sätter dit den provisoriskt tills jag hittar en begnandad.
av Cox
Varför ska han sätta fast batt med ett buntband ? Batteriet sitter ju fastskruvat, kåpan är ju till för att skydda mot dynga !
av jh8001
Cox skrev:Varför ska han sätta fast batt med ett buntband ? Batteriet sitter ju fastskruvat, kåpan är ju till för att skydda mot dynga !
Är du full eller? Inget av det du skrev finns med i tråden. Hur menar du?
av Cox
Nix inte alls länken som går till lantbutiken visar ett spännband. Och vad jag kan utläsa av tråden handlar det om skyddslocket till batteriet, så vem som är packad låter jag någon annan att avgöra
av Rådlös
Det blir nog du själv som får bli fingerpekad och utskrattad. :wink:
Jag menar att eftersom originallocket har trasiga låshakar så lägger man det på sin plats över batteriet. Sedan drar man packbandet runt "hela paketet" och locket kommer då att sitta kvar "i alla väder". Under tiden som man kör runt med sitt fastsittande lock frågar man en bilskrot efter ett annat, men helt lock där låshakarna finns kvar.
av Cox
Den kommentaren kan jag ta inga problem men frågan är hur du får runt bandet
av Arne
Själv har jag löst detta problem med en "kattstrypare" buntband. Billigare och enklare kan det inte bli.

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]