Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mortimer
Har nu öppnat kontaktstycket och kan meddela att det var nitlott. Så det blir att lämna den till Volvo för reparation av kablage för 1500kr. Känner inte man har tiden för att lyfta av dörren och skarva på egen hand nu när man har en liten 3 mån son att lägga tiden på istället.
av Denesfay
mortimer skrev:Har nu öppnat kontaktstycket och kan meddela att det var nitlott. Så det blir att lämna den till Volvo för reparation av kablage för 1500kr. Känner inte man har tiden för att lyfta av dörren och skarva på egen hand nu när man har en liten 3 mån son att lägga tiden på istället.
Menar du att man inte ska dela på kontaktstycket eller hittade du avbrott där?
av mortimer
Menar att delning, rengörning och återsättande inte löste problemet. Så till 99.99% sannolikhet är det kabelbrott/glapp
av Denesfay
mortimer skrev:Menar att delning, rengörning och återsättande inte löste problemet. Så till 99.99% sannolikhet är det kabelbrott/glapp
Okej. Tråkigt! Hoppas det löser sig då.
av mortimer
Gått o funderat lite sista dagarna över problemet. Det är ju ett 26 poligt kontaktstycke som sitter däremellan. Hur stor är sannolikheten egentligen att enbart 1 alt 2 kablar för just ljudet är kassa, borde varit flera (allt annat fungerar när jag testat det). Kan det vara någon av dessa kablarna som sitter i spänn på insidan av dörren ? Hur öppnar/delar jag så jag får bort dörrpanelen?
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]