- tis 01 dec 2015, 16:12
#1025345
Hej,
Det börjar bli dax att titta på en ny bil och då är D3 eller T4 mina alternativ, men det förutsätter att automaten är lika fin som G8 som jag har idag, även om det kommer att saknas 2 växlar.
Är det någon som kan kommentera hur den "nya" Geartronic 6 fungerar i relation till G8?
Det jag tänker på är tidig lock-up och att det finns ECO+ med segling.
Jag skall försöka få tag på en testbil vad det lider, men tänkte kolla med den samlade Volvo-expertisen innan jag pratar med bilförsäljarna, som brukar sakna vissa kunskaper... :mrgreen:
Det börjar bli dax att titta på en ny bil och då är D3 eller T4 mina alternativ, men det förutsätter att automaten är lika fin som G8 som jag har idag, även om det kommer att saknas 2 växlar.
Är det någon som kan kommentera hur den "nya" Geartronic 6 fungerar i relation till G8?
Det jag tänker på är tidig lock-up och att det finns ECO+ med segling.
Jag skall försöka få tag på en testbil vad det lider, men tänkte kolla med den samlade Volvo-expertisen innan jag pratar med bilförsäljarna, som brukar sakna vissa kunskaper... :mrgreen:
/Bempa