Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GustafD
Med risk för att visa min okunnighet men jag såg annons på en XC90 Inscription med 5 säten idag. Jag hade fått för mig att 7 säten var standard. Hur ligger det till?
av Tjocken
Det stämmer nog. Min säljare har sagt att det går att beställ 5 sitsig xc90 nu oxå!
av mattiasv60
Innan någon beställer en 5-sits, kolla att baksätet har samma justeringsmöjligheter som 7-sits (om man nu har intresse av det). Det kan ju vara en "lågspec" med vissa justeringar stelopererade...
av MTH
Det är ingen direkt skillnad mellan 5 och 7 säten annat än just antal säten, man får också en till lucka i bagagerumsgolvet att stoppa prylar i. Annars är längd, baksätesinställningar osv. exakt samma.
av Lövet
Vad är prisreduktionen? Annars kan jag inte tänka mig varför man skulle välja bort det frivilligt.
av Tjocken
hörde löst att priset va närmare 50k billigare. Men kan inte svära på det.
av andersuw
MTH skrev:Det är ingen direkt skillnad mellan 5 och 7 säten annat än just antal säten, man får också en till lucka i bagagerumsgolvet att stoppa prylar i. Annars är längd, baksätesinställningar osv. exakt samma.
Hmm. Var finns Volvos egen information om detta med att bilen nu kan beställas med fem säten? Det enda man kan se under rubriken "Säten" i Bygg Din Volvo är att armstöd i tredje sätesraden är standard på Inscriptionvarianten. Det verkar ju svårförenligt med idén att den tredje sätesraden inte finns där i vissa fall.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Sökte lite snabbt på bytbil, och visst fanns det en hel del 5-sätes annonser. Vet inte om de säljs som de är för de flesta verkade ha samma extrautrustning.
av MTH
andersuw skrev:
MTH skrev:Det är ingen direkt skillnad mellan 5 och 7 säten annat än just antal säten, man får också en till lucka i bagagerumsgolvet att stoppa prylar i. Annars är längd, baksätesinställningar osv. exakt samma.
Hmm. Var finns Volvos egen information om detta med att bilen nu kan beställas med fem säten? Det enda man kan se under rubriken "Säten" i Bygg Din Volvo är att armstöd i tredje sätesraden är standard på Inscriptionvarianten. Det verkar ju svårförenligt med idén att den tredje sätesraden inte finns där i vissa fall.
När det gäller svenska marknaden vet jag inte. Volvo verkar inte ha gått ut med någon speciell information om det.

Baserat på den tjeckiska marknaden, där 5-sits XC90 sålts ända från introduktionen, verkar det skilja 15-25 tusen SEK mellan 5-sits och 7-sits. Så det blir väl något liknande här. Hade jag varit spekulant så hade jag lätt valt 5-sits framför 7-sits även om det var samma pris. Tycker det ser stiligare ut och använder man aldrig stolarna ändå är de bara i vägen. Den andra lastluckan är väldigt praktisk.
Användarvisningsbild
av Olle.H
Enligt min säljare rör det sig om bilar avsedda för kinesiska marknaden som "blivit över" pga minskad efterfrågan där. Går inte att konfigurera utan får köpas som de är!

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Du må gå til Volvo är så f&[…]

Beställt nya sommardäck, får bli[…]

Byta Batteri V oc vilka funkar

Hur blev det? Funkade det?