Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mattish
1300kg är det. Vagnen väger 1300kg på pappret också.
Ingen säkerhetsrisk iom att bilen är byggd för betydligt mer och det bara är tillverkaren som sätter käpparna i hjulet. Motorn fungerar för 1600kg släpvikt utan problem.
av Jenson
V70 ll 2.5 FT aut -10 inköpt i april vid 14700 mil. Växellådan spolad vid 12000 mil.
Har nu rullat 1100 mil i min ägo, går som ett skott jämfört med den förra bilen,
en V70n-02 170 hk man.
Tankar uteslutande bensin :oops: , dricker ca 1dl mer än förra bilen 0.95-1.0 blandat.
Helt ok för mig som inte kör mer än 1500-2000 mil om året :wink:
Är inte helt nöjd med automatlådan då den gärna går ner till ettan vid krypkörning, med det vridmomentet som motorn har så tycker jag att det är helt onödigt och att de skulle kunnat haft ett annant växlings mönster på dessa modeller :cry:
I övrigt så är jag skitnöjd med bilen, bytte själv bromsbelägg bak här om dan med hjälp av biltemas återställningsmanick (:-) (:-) (:-)
av Yaniz
Jenson skrev: I övrigt så är jag skitnöjd med bilen, bytte själv bromsbelägg bak här om dan med hjälp av biltemas återställningsmanick (:-) (:-) (:-)
Vad är det för "återställningsmanick" du syftar på? Har du händelsevis produktnamnet eller produktnumret?
av Slama
2012 D3, 15000 mil. Kört drygt 3000 mil sedan inköpet i feb.
Första dieselbilen så lite ovan i början med karaktären som D3an erbjuder men tycker den kan bjuda till rejält bara varvtalet är rätt. Bra avvägning mellan låg förbrukning och trevlig motor.
Skön komfort och bra utrymmen för hela familjen. Dock något diffus känsla i styrningen och skulle gärna ha lite mer skålade stolar. En service, en hjulinställning och (väntat) besked om dåliga bussningar bak sedan inköp.

summasumarum: 4 av 5 rattar (D)
Droopy skrev:T4F 12a, trodde inte det kunde bli så mycket fel på en ny bil, har klippkort på verkstaden, 5000mil och 17gg på verkstad........skräp.
Vad har det varit för fel på bilen alla dom 17 gångerna?
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]