Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenix,

Passade på och inhandlade delar till 18 000 mila servicen iom Black Friday- och jobbrabatten på Bilia. ´Tot 35% lägre pris. Köpte kammremmssatsen, bränsle-, kupé-, luftfilter, hjälpagregatsremmen inkl remspännaren samt frihjul till generatorn samt ett nytt bilbatteri. Min fråga till er är följande:
Kan jag låta tex Mekonomen eller en annan fristående verkstad utföra bytet av generatorremmen inkl spännarna? Eller är det bara VOLVO som gäller? Har mest i åtanke svårighetsgraden på denna åtgärd samt att grejerna helt enkelt skall funka efter bytet :D :D Vad kan arbetskostnaden gå på vid ett sådant jobb tror ni?
mitsu00 skrev:Hej igen,

Är det verkligen ingen som bytt generarotremmen på detta forum och kan dela med sig av kostnaden och var bytet utfördes?
Jag har bytt. Kamrem och aggregatremspaket. Kostnad 5201:- på auktoriserad Volvo-verkstad.
volvofantast skrev:Betalade För bytte av rem och spännare och frihjulet till generaton, 2700 kr inklusive material och jobb på Volvo verkstad med volvokort
Tack för tipset. Eftersom jag redan köpt delarna så tolkar jag det som att arbetet borde gå på dryga tusenlappen :D

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]