Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var ca 30 visningar när jag kikade, så vi var inte många, haha! :)
Nya A6 Allroad är däremot en ohyggligt snygg bil Malmstroem!
Den ser ju grymt mycket bättre ut på de här bilderna än modellbilen, den bilen går nog hem i Kina & ser riktigt fet & vräkig ut som dom vill ha det! Den ser ut att va riktigt dyr bilen blir väl 20-30% dyrare än föregångaren S80. Ska bli intressant att se prislistan sen, hade nog hellre valt en fullutrustad S80 Classic än en snikutrustad S90. Tråkigt att det inte blir någon V8a eller 6a det gör mycket för lyxkänslan, det är en nackdel mot konkurrenterna att Volvo bara har 4-cyl i utbudet att erbjuda.
Jag gillar inte bakdelen. Den är stor och ger hela bilen en lite baktung känsla. Men bortsett från det tycker jag bilen ser jättebra ut! Rakt framifrån är det lätt den snyggaste Volvon någonsin enligt mig.

Det går dessutom att läsa om den med bilder i nya TV som kom i brevlådan idag. Där var dom snabba :)

http://teknikensvarld.se/volvo-s90-offi ... lm-221144/
Ja, att sitta och ratta lite kameror för att få se bilen som man vill var väl inte riktigt det jag väntat mig.
Hoppas det mer lite mer snack om bilen, motorer, prissättning etc.

Edit:
Och framförallt, releasedatum!
Snygg kärra på många sätt! :-)-)
Dock, som sagts tidigare: Baken... Reg.skylten skulle passat bättre på bakluckan (hur skitig och oläslig kommer den inte bli på vintern med denna placering?) och lasttröskeln ("djupet" på stötfångaren) ser ut att vara mer än brukligt, lite som en "läpp". Fast om ett år eller två tror jag inte att någon reagerar på detta...
Får ju fira med att kleta i sig en Cloetta-choklad till livesändningen! Hurra!! "ze new z90" som de tyska utvecklarna säger hahaha
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Fick ett litet paket idag med roliga dela :-D v&a[…]

Sensorring bak Volvo V40

Kolla också hos volvopartswebstore.com. Hit[…]

Elpriset

Moderna vindkraftverk har heller inte någo[…]