Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Verdi
VolvoB20 skrev:
palmqvist skrev:Med risk för att diskussionen startar igen, det gjorde du rätt i Prahna :)
Smaken är delad. Jag föredrar lägga pengarna på D5 + Polestar istället för D4 och att lasta ned bilen med plastprylar för pengarna som gör den ännu långsammare. :mrgreen:

Tycker inte det finns något rätt eller fel här. Man väljer vad man själv gillar.
D5 + Polestar får bara 10 hästar mer än D4 + Polestar. Och hur mycket extra kostade D5? 40 tusen? Rent vansinne att välja D5 i det läget om du frågar mig. Bilen blir ju ändå inte särskilt snabb.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Verdi skrev: D5 + Polestar får bara 10 hästar mer än D4 + Polestar. Och hur mycket extra kostade D5? 40 tusen? Rent vansinne att välja D5 i det läget om du frågar mig. Bilen blir ju ändå inte särskilt snabb.
Jag kan inte se att Prahna har beställt 215 Hk Polestar till sin D4. Om jag måste prioritera lägger jag heller pengarna på att uppgradera D4an med Polestar än att montera vingar på D4an. Som du säger, bilen är ju inte speciellt snabb och vingarna får den inte att flyga.

Men det är ju vad jag tycker..... och jag är nog ganska ensam att tycka att mycket kraft under huven är viktigare än vingar.
prahna skrev:
Droopy skrev:1mån senare, hur blev det?
Det blev ett kit:)
av Desmodue
EjS skrev:Idag landade den första A380 i Köpenhamn. Den hade vinge men också massor andra designfeatures som ingen funktion hade.
Det var andra gången den landade :D
Användarvisningsbild
av apersson850
Desmodue skrev:
EjS skrev:Idag landade den första A380 i Köpenhamn. Den hade vinge men också massor andra designfeatures som ingen funktion hade.
Det var andra gången den landade :D
En gång landade den två gånger?

Jag har ju D5, men ingen vinge. Så då vet vi vad jag prioriterade.
Dekorationslister nedtill längs sidorna har jag inte heller. Men jag har varit ute i terräng där plastsjoken lossnade. Trodde det var en tuva, men det var sten under mossan... Däremot har jag plåten under motor/växellåda. Den syns inte alls i vanliga fall, men är guld värd om man råkar dunka i nåt där framme.
av prahna
VolvoB20 skrev:
Verdi skrev: D5 + Polestar får bara 10 hästar mer än D4 + Polestar. Och hur mycket extra kostade D5? 40 tusen? Rent vansinne att välja D5 i det läget om du frågar mig. Bilen blir ju ändå inte särskilt snabb.
Jag kan inte se att Prahna har beställt 215 Hk Polestar till sin D4. Om jag måste prioritera lägger jag heller pengarna på att uppgradera D4an med Polestar än att montera vingar på D4an. Som du säger, bilen är ju inte speciellt snabb och vingarna får den inte att flyga.

Men det är ju vad jag tycker..... och jag är nog ganska ensam att tycka att mycket kraft under huven är viktigare än vingar.
prahna skrev:
Det finns ingen D4 AWD polestar på polestars hemsida....det ena utesluter ju inte det andra:) kan ju alltid köpa polestar om man nu tycker det går långsamt. Använder aldrig alla 180hk ändå...
av Verdi
VolvoB20 skrev:

prahna skrev:
Ensam lär du inte vara. Långt ifrån. De allra flesta prioriterar kraft under huven högt.

Vet inte vad han har för årsmodell men det har inte kommit någon Polestar till min XC70 än. Och när det kommer så kommer det ge 220 hk och jag beställer det så fort det går. 0-100 går då på 8,2 sekunder istället för 9,5 sekunder. Det borde vara åtminstone märkbart även om det fortfarande är långsamt. På D5 så gjorde Polestar 0,1 sekunders skillnad så den är nere på 8,1 sekunder... Wow. vilket kraftpaket du har! ;) Säkert värt 40 tusen för den makalösa prestandaskillnaden. :P

Men jag saknar faktiskt inte prestanda i vår XC70. Tycker ärligt talat att 181 hk räcker bra för biltypen. Man glider fram ändå bara. Bilen inbjuder inte till någon aktiv körning ändå. Och till vanliga säkra och planerade omkörningar duger det bra med 181 hk trots stor och tung bil.

Till saken hör väl att jag har en annan bil som gör 0-100 på 5,2 sekunder på garageuppfarten. Annars kanske jag hade tänkt annorlunda om familjekärran.

Missförstå nu inte. Åker lika gärna XC70 till jobbet. Gillar bilen väldigt mycket. Men det är en typ av bil som har andra styrkor än prestanda.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är förvånansvärt få T6:or på vägarna, om nu kraft är något som så många prioriterar...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]